Do wypadku doszło około godz. 1:30 (6:30 czasu polskiego). Na nagraniach, które pojawiły się w sieci widać, jak statek towarowy uderza w jeden z filarów mostu. Ten w kilka sekund zawala się.
Według doniesień lokalnych mediów wiele aut wpadło do wody. Na razie nie ma informacji o poszkodowanych.
https://x.com/BNONews/status/1772515766929097088
#wiadomosciswiat #usa #statki #marynarz
@Pomidor__ To tak na bogatości most, a nie jakieś pitu pitu.
@Tomekku Lepszy filmik https://twitter.com/aliifil1/status/1772523806994595937
@Pomidor__ To jest z tego live
https://www.youtube.com/live/83a7h3kkgPg?si=7EYp9jf3yeBkyw3X
Komentarz usunięty
Niesamowite, zupełnie nie znam się na budownictwie, dlatego mocno zaskakuje, że takie uderzenie potrafi rozwalić cały most, a jednocześnie wszyscy są zgodni, że w taki np. Most Krymski walenie zwykłymi rakietami niewiele da
Pewnie zupełnie inne konstrukcje, ale łatwość, z jaką ten się poddał trochę przeraża.
@slawek-borowy No warto sobie sprawdzić jaką energię ma statek, zwłaszcza taki gigantyczny. No i przywalił w podporę i ją ściął, rakiety nie mają tak łatwo.
@slawek-borowy Nie mam czasu na sprawdzanie obliczeń, ale energia kinetyczna kontenerowca płynącego 36 km/h wynosi ok. 12500 GJ, czyli jakieś.... 3 tys. ton trotylu?
@slawek-borowy na niektórych zdjęciach widać, że dalsze fragmenty mostu stoją, więc zawaleniu mogło ulec tylko główne przęsło.
diabli, to mnie było intuicyjne równianie 😮
@slawek-borowy jest też delikatna różnica pomiędzy mostem sprzed ponad 50 lat, a mostem z 2018. Nawet jeśli ten drugi stawiali ruskie.
@Pomidor__ Z nagrań wynika, że ruch był mały, w momencie uderzenia ciężko w kadrze zauważyć jakikolwiek pojazd (choć nie wiem czy były widoczne osobowe z tego ujęcia.
Gdyby to było w godzinach szczytu, to ofiar byłoby mnóstwo.
Most został zbudowany w latach 70. XX wieku. Jego główne przęsło ma długość 366 metrów, a całość - 2632 m. Rocznie korzysta z niego ponad 11 milionów pojazdów.
Ubezpieczyciel statku: uderzyłeś w co?
@CzosnkowySmok myje monitor, nie rób tak więcej xD
Na nagraniu widać, jakby dwa razy gasło całe oświetlenie na tym kontenerowcu. Może siadła im elektryka i nie zdążyli wymanewrować?
@bartek555 cieszysz się na myśl o właśnie tworzących się nowych procedurach?
@CzosnkowySmok Takich wydarzeń już było dość kilka w historii, nic nowego.
@Nemrod i po każdym takim zdarzeniu trzeba uzupełnić procedury. Tak to działa praktycznie w każdej branży.
@CzosnkowySmok Tu prawdopodobnie skupią bardziej się nad zabezpieczeniem odbudowywanego mostu.
@CzosnkowySmok oprócz ruchu lądowego
@CzosnkowySmok nie widze tutaj mozliwosci dodania czegokolwiek wiefej niz juz jest. Jak ktos nie umie policzyc air draftu (wysokosci statku nad woda) to nic nie pomoze
@bartek555 oj chyba nie oglądałeś nagrania
@bartek555 on przyebał centralnie w podporę mostu
@CzosnkowySmok @MostlyRenegade nie ogladalem. To tym bardziej nic mu nie pomoze ;)
@GrindFaterAnona jak jest kilka wypadków na jednym odcinku drogi to nie zawsze ale często wprowadza się zmiany np. ograniczenie prędkości. Można to zauważyć na autostradach.
@bartek555 zawsze mogą zmusić Cię do sprawdzenia wszystkich systemów przed wypłynięciem z portu czy co tam spowodowało blackout tego statku
@Zuorion to standardowa procedura przed odcumowaniem
@bartek555 A takie awarie są częste, czy to wyjątkowy pech w najgorszym możliwym miejscu?
@Zuorion wyjatkowy pech. Tzn zalezy co bylo przyczyna awarii - czynnik ludzki typu zaniedbanie konserwacji? Blad w obsludze maszyn? No bo nie oszukujmy sie, samo z siebie sie nie psuje.
5:27, kontenerowiec uderza w most
6:26, Wikipedia:
(...) was (...)
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Francis_Scott_Key_Bridge_(Baltimore)&oldid=1215626004
Coś wyjątkowo długo tym razem zajęła edycja, prawie godzina
Po co pisać tą samą informacje dwa razy w opisie znaleziska?
@exprenpn jedynka to bylo zloto
@Pomidor__ Na Washington Post przeczytałem teraz że wyłowili 2 osoby żywe i ponoć przynajmniej 7 jest poszukiwanych pod wodą.
Zaloguj się aby komentować