Widzisz AMG myślisz Mercedes. Ale przed 2005 rokiem gdy Mercedes wchłonął AMG, tuner choć zajmował się głównie mercami, brał na warsztat inne marki, Hondę i Mitsubishi. Honda od AMG była dostępna w Afryce, a że moje serce bije mocniej w kierunku Japonii to krótka #ciekawostki o Mitsubishi Galancie AMG dostępnym na rynku japońskim.
Marka spod znaku diamentów wraz z AMG wyprodukowała 500 sztuk Galanta AMG, i choć nie był on najmocniejszym Galantem do kupienia (VR4 posiadał 198km z turbodoładowanych 2l i napęd na 4 koła), to AMG z wolnossącej 2-litrowej jednostki 4g63 (turbodoładowany silnik o tym oznaczeniu stał się legendą głównia za sprawą Lancerów EVO) wyciągnął 168km, co jak na tamte czasy było zawrotną wartością w przełożeniu moc/pojemność. Mimo napędu na przód, przez swoją unikatowość jest on prawodobnie najbardziej pożądanym Galantem w historii.
99097470-3bdd-48ec-a04c-32b6dc8ed5c5
92af1931-4ab9-49a3-8c37-9fea7be08d05
Lubiepatrzec

@green-greq galant od amg to jest jakiś kosmos!

Trismagist

"prawodobnie najbardziej pożądanym Galantem w historii."

Pewnie, skoro Galant korodował na sam widok otwieranej wody mineralnej przez kierowce.

green-greq

Japończyki rdzewieją boasa wrogiem przyspieszenia, przynajmniej sobie tak wmawiam

AndrzejZupa

Nope…to już rdzewiało na desce kreślarskiej ¯\_(ツ)_/¯

wrukwiony

Wolę galanta w 4x4 z 4g63t

green-greq

@wrukwiony AWD nie 4x4 :P

Zaloguj się aby komentować