Jeżeli chodzi o ilość cła i podatków to porównujemy nieporównywalne bo w DE mają wielkie huby trasportowe.
Jakim trzeba być tępym ciulem aby optować za likwidacją/ograniczeniem cpk a później mówić że to przeciez wielkie huby zarabiają.
https://streamable.com/axt734
#cpk #infrastruktura #inwestycje #polska
pisowski mazurek zawsze szmata
@keborgan bez kitu. Chuj w transport kolejowy bo CARGO jest najważniejsze. Co tam, że wokół nas są znacznie większe porty lotnicze zdolne do obsługi znacznie większego obszaru, co tam, że Polska ma słabe zaplecze logistyczne - trzeba wyjebać siano na DUŻE LOTNISKO.
@Anty_Anty CPK to wał pisu podszyty hasełkami, które kupują ludzie. Tak samo jak Ostrołęka czy przekop mierzei. Pisowcy pokazali ile warte są ich ZNAKOMITE pomysły. Znając ich to CPK byłoby przystosowane do obsługi awionetek i może szybowców.
@maximilianan Ale o ile kojarzę, to CPK ma być przede wszystkim towarowy, a pasażerskie lotnisko to tylko część i to wcale nie najważniejsza. Pociagi towarowe mają tam grać znaczącą rolę, trochę jak w OpenTTD https://www.openttd.org/.
Oczywiście do realizacji czegoś takiego nie nadają się politycy, a już na pewno nie z PiSu, jasna sprawa.
@jonas tak, ja o tym wiem. I właśnie to mam na myśli, że pis obiecuje tyle co nikt inny, a potem burzy się prawie gotowy blok elektrowni, a po mierzei przepływać mogą co najwyżej kajaki
@maximilianan Jeżeli chodzi o obecną wersję CPK to podobno aspekt rozbudowy sieci kolejowej ma sens, i to nie tyle ze względów gospodarczych, co militarnych (przerzucanie ciężkiego sprzętu).
No ale do tego CPK nie jest potrzebne.
@keborgan no dokładnie, a Mazurek pierdoli o porcie lotniczym mając w dupie infrastrukturę
@maximilianan No i dlatego polityków od takich rzeczy trzeba trzymać na odległość kija z kupą, a niektórych tym kijem solidnie okładać, ilekroć coś spróbują robić w temacie. Jak trzeba rozdawać pieniądze podatnika albo kraść miliony, to owszem, fachowcy pierwsza klasa, ale do budowy czegokolwiek realnego już ni cholery się nie nadają.
@maximilianan Samo CPL nie ma sensu ale z kolejami tak, tak jak przekop bez via carapiti jest lipny, liczy się synergia.
Dodatkowo można zarabiać na cłach od towarów które pójda do naszych sąsiadów tak jak w De zarabiają na nas.
Na temat lotniska to samemu można poszukać informacji, najlepiej od osób apolitycznych aby odciąć te wszystkie bajki i bajeczki.
CPK to nie jest pisowski projekt, PiS go wzią na sztandary jak większość inwestycji modernizujących i jakby nie patrzeć zaczą w tym temacie działać.
Mnie dziwi jedno że atakuje się takie PiSowskie sztandary gdzie chodzi o rozwój infrastruktury ale programy pisowskie gdzie pieniądze są przepalane w zasadzie na nic nikt nie krytykuje.
@maximilianan A to jest inna kwestia, że PiS nie umie sprzedac pomysłu tylko obiecuje i obiecuje jak reklama z wiecznymi promocjami.
Tak samo z 100 mld dla Ukrainy, potraktowali ludzi jak idiotów zamiast uczciwie powiedzieć na ile dali pomocy i czemu, że utrzymanie wojska długofalowo w gotowości na wschodzie tyle i tyle by koszotwało, że ewentualna odbudowa infrastruktury kosztowałaby tyle i tyle, może nawet cześć inflacji by usprawiedliwili ale to są debile którzy nie umieją lub nie wiedzą jak komunikować sie ze społeczeńtwem poza obietnicami gruszek na wierzbie.
@keborgan XD wierwsze pozyzywałeś a później pomyliłeś co z czym i z jakiego powodu, dobrze że dodałeś "podobno".
@Anty_Anty wypierdalaj pisowcu
@keborgan grzeczniej dziecko
Komentarz usunięty przez moderatora
@keborgan spokojnie dzidzi
Szkoda, że wycięte wypowiedzi tego polityka bo na pewno błysną znajomością tematu i spłentował ogólnikami 'nie opyla się' gigantomania.
@Anty_Anty Mhm, kto rozsądny przy porównywaniu wielkości transportu towarów nagle się opiera na tym, ile kto ma ludzi? To co, takie Indie powinny mieć większe cargo od Indii? Sorry, ale tutaj liczy się wielkość gospodarki, którą Niemcy mają ponad 6x większą (PKB 4,26 bln USD vs 680 mld USD). No i nagle wychodzi, że Polska wcale nie ma gigantycznego potencjału w rynku cargo, jak by niektórzy życzeniowo myśleli
Mazurek nie zna się na tym, o czym mówi, nowe, nie znałem
@bojowonastawionaowca Indie od Indii? Zagaduję, że w jednym miejscu miały znaleźć się Chiny.
@DiscoKhan Indie od USA w zasadzie
@bojowonastawionaowca W zasadzie nikt ale też nie pomija.
Pamiętaj że niemcy mocno inwestowali w infrastrukturę aby odbudowac gospodarkę po wojnie, gdyby im tego zakazano to również byłby chlew jakkolwiek zachód potrzebował infrastruktury bo obok był ZSSR.
@Anty_Anty Niemcy to jest bardzo wielowymiarowy aspekt do obgadania. Plan Marshalla oczywiście mocno im pomógł ale Francja czy UK też z niego korzystały, a jednak niemiecki przemysł rozwinął się mocniej. To nie była tylko kwestia finansów ale w dużej mierze silniejszej kultury pracy.
Generalnie obecna silna pozycja gospodarcza Niemiec nie wynika tylko z jakiegoś jednego czynnika.
@Anty_Anty Cieszę się, w Polsce od ostatniego kataklizmu minęło ~35 lat, od tego czasu infrastruktura w Polsce przeszła przez gigantyczne zmiany.
Pytanie cały czas jest — jakie są WIARYGODNE dane na temat możliwości cargo. Bo bajanie, że mamy 8,5% ludności w UE (cieszę się, że nie uważasz Mazurka za rozsądnego człowieka) czy raporty na podstawie danych zleconych przez spółkę CPK to śmieci, a nie poważne źródła. Tutaj jest potrzebna analiza, czy w przewidywanym horyzoncie czasowym realne zyski z lotniska mogłyby spłacić wydane ponad 200 mld PLN na inwestycje, a nie obecnie opowiadane bajeczki. Bo naprawdę jest w Polsce ogrom rzeczy, na które można te 200 mld PLN przeznaczyć (a kasa nie jest nieograniczona, chyba że ktoś wierzy w MMT — no ale wtedy już nie pomogę, co najwyżej lekarz się przyda)
@DiscoKhan Ponieważ RFN był krajem frontowym i PR-owym stąd nakłady amerykanów, zwyczajnie byli potrzebni więc im pomogli.
@bojowonastawionaowca Raporty mówiące że ruch lotniczy w pandemi będzie się odbudowywał długie lata były wiarygodne?
Ja opieram swoje zdanie na autorytetach lub osób zainteresowanych tmeatem/pracujących w temacie. nie jestem alfa i omegą, nie znam się na wszystkim.
Niestety nie mogę znaleźć informacji o tym jak PO wyszło że potrzebne jest nowe lotnisko bo wawa nie wyrobi ale w końcu będzie trzeba to znaleźć tak do ripostowania.
@Anty_Anty no okej stary ale w takim wypadku dlaczego Niemcy są bardziej rozwinięte od Francji czy UK gospodarczo, na chłopski rozum to jak dostali podobne kwoty z planu Marshalla a Francja i UK nie były aż tak mocno zniszczone to Niemcy powinny być słabsze.
@DiscoKhan Wcześniej już nakreśliłem czemu, w zasadzie jedną z składowych, wystarczy spojrzeć do góry.
Start też mieli dobry, tzn tutaj większość takie działania bojkotuje ale za to trzeba podziwiać sąsiada.
@Anty_Anty podziwiać to ich trzeba za to, że nam grosza reparacji nie zapłacili nigdy, sam dzieci swoje będę uczył żeby inne dzieci okradały i tylko przepraszały później bez zadość uczynienia, tak się robi biznes.
Jeżeli chodzi o rozbudowywanie ekonomii to po prostu nie ma co podziwiać tylko brać naukę i zaadoptować ile się da do kraju... Fajnie by było gdyby nasza klasa polityczna miała faktyczne motywacje do rozwijania kraju na dłuższą metę, zamiast tego z roku na rok poziom edukacji spada żeby mieć pewną pozycję, że ludzie będą się skupiać na osi PO-PIS.
@bojowonastawionaowca trochę życzeniowe myślenie, ale nie ważne czy CPK będzie rentowny w 100% z planem czy w 60%, wydajemy obecnie tyle pieniędzy na zbędne rzeczy (np. Turów), że zbudowanie tego jednego portu lotnicznego nie wiele zmieni, a ograniczy trochę ilość pieniędzy które będą mogli przewalić politycy na inne głupoty. To lotnisko przynajmniej zostanie z nami na jakiś czas i będzie potencjał by rozwijać je dalej, a dzięki temu i eksport.
W dobie zmieniających się łańcuchów dostaw, jest to szansa, której nie da się wyliczyć mierzalnie.
Po za tym jak to już było wspominane w wielu artykułach, CPK to nie tylko moduł "cywilny" ale i "wojskowy", i nie ma wątpliwości kto "doradzał" w kwestii budowy lotniska.
Inną drogą, że sprzedaż tak tanio udziałów w lotnisku to zbrodnia...
@DiscoKhan Kapitał niemiecki jest bardzo mocno powiązany z kapitałem amerykańskim. Dodatkowo niemieccy uczeni zasilili gospodarkę ameryki w trakcie II WŚ, a koneksje pozostały na lata, więc i preferencja swojego narodu również.
Nie wspominająć o tym, że oprócz planu marshalla amerykanie działali mocno by wesprzeć niemcy zachodnie, by uniknąć rozlewu komunizmu dalej na zachód. Temat mocno złożony.
Zaloguj się aby komentować