Polska zyskuje na decouplingu przemysłu z Chin
biznes.interia.plWedług nowego raportu Reutersa "A generational shift in sourcing", 67 proc. globalnych detalistów i producentów zmieniło lokalizacje zaopatrzenia w materiały i komponenty z powodu ostatnich zakłóceń w łańcuchu dostaw.
Wyniki, oparte na globalnej ankiecie przeprowadzonej wśród 368 specjalistów ds. łańcucha dostaw, pokazują, że znajdujemy się obecnie w krytycznym okresie zmian dla łańcuchów dostaw, ponieważ firmy poszukują źródeł zaopatrzenia w produkty, komponenty i materiały w nowych lokalizacjach, często bliżej domu, w celu zmniejszenia narażenia na ryzyko.
Reklama
Polska i Niemcy z wyraźną przewagą
Najnowsza historia łańcuchów dostaw sprawiła, że firmy (nie tylko europejskie) próbują ograniczyć ryzyko. Poszukują więc teraz zakładów produkcyjnych położonych w strategicznie centralnych miejscach, które mogą zapewnić im odpowiednią siłę roboczą, stosunkowo stabilne środowisko geopolityczne, dobrą infrastrukturę i bliskość rynków. Dzięki temu w przestrzeni europejskiej pozostało dwóch wyraźnych zwycięzców: Niemcy i Polska. Zostały one wybrane jako atrakcyjne miejsca docelowe przez 23 proc. i 19 proc. respondentów z Europy, co daje im odpowiednio 11 proc. i 7 proc. przewagi nad trzecim najpopularniejszym krajem, Turcją, wybraną przez 12 proc. respondentów.
Wyniki, oparte na globalnej ankiecie przeprowadzonej wśród 368 specjalistów ds. łańcucha dostaw, pokazują, że znajdujemy się obecnie w krytycznym okresie zmian dla łańcuchów dostaw, ponieważ firmy poszukują źródeł zaopatrzenia w produkty, komponenty i materiały w nowych lokalizacjach, często bliżej domu, w celu zmniejszenia narażenia na ryzyko.
Reklama
Polska i Niemcy z wyraźną przewagą
Najnowsza historia łańcuchów dostaw sprawiła, że firmy (nie tylko europejskie) próbują ograniczyć ryzyko. Poszukują więc teraz zakładów produkcyjnych położonych w strategicznie centralnych miejscach, które mogą zapewnić im odpowiednią siłę roboczą, stosunkowo stabilne środowisko geopolityczne, dobrą infrastrukturę i bliskość rynków. Dzięki temu w przestrzeni europejskiej pozostało dwóch wyraźnych zwycięzców: Niemcy i Polska. Zostały one wybrane jako atrakcyjne miejsca docelowe przez 23 proc. i 19 proc. respondentów z Europy, co daje im odpowiednio 11 proc. i 7 proc. przewagi nad trzecim najpopularniejszym krajem, Turcją, wybraną przez 12 proc. respondentów.