Pierwsza podziemna trasa tramwajowa w Warszawie
nextgazetapl#warszawa #komunikacjamiejska
@Yes_Man 1.6km długości?
Oj to chyba z przynajmniej 16 przystanków po drodze, żeby się przypadkiem tramwaj nie rozpędził za bardzo...
Dobre! Z dwóch par pasów dla samochodów prywatnych na zakorkowanej Bitwy zostanie pewnie po jednym i będzie to buspas
@macgajster Taka jest tendencja w Warszawie. Patrz Marszałkowska: zwężona, pasy dla pieszych i dużo zieleni. Ratusz robi wiele by ludzie przesiedli się, przynajmniej gdy jadą do centrum na zbiorkom
@Yes_Man widzę, widzę. Na szczęście nie korzystam o ile naprawdę nie muszę. Był ostatnio, tak ze dwa dni temu, temat zwiększającego się paradoksu menela w zbiorkomie.
Znalazłem przypadkiem i nawet się nie myliłem za bardzo
https://um.warszawa.pl/-/tramwajem-na-dworzec-zachodni-juz-za-dwa-lata
@Yes_Man tyle, że Bitwy stanowi nieformalną obwodnicę Śródmieścia, której Warszawa się nigdy nie doczekała. Ładowanie tam tramwaju na siłę to robienie na złość mieszkańcom i kompletny brak zrozumienia i analizy ruchu w tym miejscu. Bo ten tramwaj dla ludzi jeżdżących Bitwy nie będzie żadną alternatywą, bo nie będzie obsługiwał relacji w których poruszają się jadący Bitwy.
Korkowanie "obwodnicy" śródmieścia to zaprzeczanie idei wyprowadzania ruchu z centrum.
@slonski_pieron obwodnicą Śródmieścia jest ciąg Łazienkowskiej. Bitwy-Banacha prowadzi w tym kontekście donikąd
@wilku88 TŁ->Żwirki->Banacha->Bitwy->Prymasa. TŁ jest tylko południową częścia. Bitwy-Banacha stanowi Łącznik między TŁ a Prymasa. Poza tym obsługuje ruch do Lotniska, Szpitala WUM (całkiem spory generator ruchu), etc.
@slonski_pieron To co napiszę nie będzie popularne, ale osobiście od bardzo wielu lat jestem gorącym zwolennikiem i fanem komunikacji miejskiej w ogóle. Uważam, że zmiany w kierunku zniechęcania ludzi do jeżdżenia po centrum samochodem są dobrym pomysłem. Pozostaje tylko kwestia naszej, polskiej mentalności i przestawienia się. Mam porównanie, mieszkałem w kilku dużych miastach w Polsce, jeździłem zbiorkomem za granicą i uważam, że transport publiczny w Warszawie jest naprawdę bardzo dobry. Oczywiście dalej jest wiele do zrobienia, ale mimo wszystko mi korzysta się z tej formy bardzo dobrze. A od kilku lat już nie mieszkam "w" tylko "pod"
@Yes_Man ale Bitwy-Banacha to nie centrum tylko właśnie ciąg pozwalający ominąć centrum. Więc korkowanie tego ciągu wywoła efekt odwrotny od zamierzonego.
@slonski_pieron Tramwaj raczej nie będzie nic korkować, a zwężenie może być po prostu likwidacją bus pasa
Tramwaje to przeżytek, ale co zrobić :(
@kotos nie wytłumaczysz. Tramwaj łączy wszystkie wady pojazdów szynowych i kołowych nie mając przy tym żadnych zalet
@slonski_pieron Nie dyskutuję, nie mamy o czym. W życiu większej bzdury nie czytałem
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować