nauczony na L-ce ustawiałem lusterka tak żebym widział bok pojazdu.
Okazuje sie że istnieje dużo lepsze ustawienie https://www.caranddriver.com/features/a15131074/how-to-adjust-your-mirrors-to-avoid-blind-spots/

Tak jeżdżę już zaraz rok, i szukam powoli nieoczywistych rzeczy które mogę robić lepiej jako kierowca.
Macie jakieś rady których nie było na szkole jazdy? Jakieś techniki czy coś

#samochody
maximilianan

@redve w sensie jeździłeś z lusterkami skierowanymi na drzwi?

redve

@maximilianan tak, tak jak uczyli na szkole żebym widział obrys drzwi, ale ustawiłem te lusterka tak daleko że widziałem milimetr drzwi

maximilianan

@redve no to tyle wystarczy, widzisz i co jest za tobą i co obok

redve

@maximilianan ale bardzo mało widzę na boki. Kiedyś pytałem na tagu o podwójne lusterka, żeby widzieć więcej co jest dalej na lewo i prawo. Na Śląsku mamy czasami pasy rozpędowe na ekspresówkach które są oddalone od reszty ekspresówki o pare metrów, i za Chiny nie widzisz czy sie pod kogoś nie wpierdolisz (widziałem już kierowców którzy przez to musieli hamować do 0 na koniec pasa rozpędowego)

38896d81-34ac-448d-9f33-7382e565248b
maximilianan

@redve no ale wtedy możesz się odwrócić i spojrzeć

redve

@maximilianan no i muszę odwracać głowę od drogi. Jak wrócę głową to muszę ponownie "analizować co widzę". Staram sie nie odwracać wzroku od trasy. To prawie sekunda od momentu gdy przestaniesz patrzeć na trase, do momentu żeby znowu na nią wrócić i zorientować sie ponownie w sytuacji

maximilianan

@redve ale i tak musisz patrzeć w lusterka. No ale wiadomo - jak ci wygodniej. Ja mam ostrzeganie o autach w martwym polu, ale i tak zerkam przez ramię

redve

@maximilianan kiedyś to sie jeździło. Teraz se włączy system ostrzegania i wielki Kubica kurła XD

maximilianan

@redve ba, mam system, który nie pozwoli mi wjechać w gościa w martwym polu, automatyczny tempomat i jeszcze trzymanie pasa ruchu XD no i system wczesnej reakcji na potencjalny wypadek xdd

maximilianan

@redve a co do rad: miej gaśnice przy sobie, a nie w bagażniku. Jak wycieraczki słabo działają to przetrzyj gumy chusteczką. Jak auto zaczyna się "dziwnie" prowadzić to sprawdź ciśnienie w oponach.

redve

@maximilianan czemu gaśnicy nie mieć w bagażniku? Z niego łatwiej wyciągnąć niż grzebać pod fotelem w razie awarii

maximilianan

@redve nie. Musisz wyjść z auta, otworzyć bagażnik, szukać gaśnicy - a jak masz dużo tobołów to pozdro. Ja trzymałem w bagażniku i jak zatrzymałem się do palącego się pobocza to straciłem sporo czasu.

mordaJakZiemniaczek

@maximilianan racja, ja bym się nie dokopał co drugi dzień. Kiedyś woziłem pod siedzeniem, ale nie pamiętałem którym

mordaJakZiemniaczek

Na każdym odcinku gdzie kiedykolwiek widziałem policję zapinam tempomat na limit+5. Zapierdalając nie da się urwać znaczącego czasu.

Taka szmatka na długim uchwycie robi robotę do przedniej szyby.

Zaloguj się aby komentować