#polityka #religia #podbaza
No i klasa, bozia stworzyła świat w końcu? Więc uczymy się o bozi i stąd będziemy wiedzieć jak działa świat, proste jak jebanie.
@smierdakow może i wyrzucamy pieniądze w błoto na nauczanie religii, ale za to bezpowrotnie marnujemy czas uczniów spędzony w szkole.
@MostlyRenegade dodatkowo hajs wywalamy na nieobowiązkowe zajęcia
@smierdakow
Niech KK organizuje szkółki niedzielne, jak to protestanci robią https://en.wikipedia.org/wiki/Sunday_school
Ba, rozwiąże to problem niskiej frekwencji w kościołach.
@smierdakow Ja bym wywalił religię i stworzył nowy przedmiot który by nauczał prawa pracy, podatków, stosunków pracy, prowadzenia działalności gospodarczej i gdzie sprawdzać zmiany prawne jakie zachodzą. Co chwile się łapie że czegoś nie wiem i musze sprawdzać w necie na często nieczytelnych stronach.
Do tego pierwsza pomoc co roku po kilkanaście h.
Podstawy przedsiębiorczości i WoS. Te pierwsze wymagałyby większej ilości godzin, ale zakresu materiału sie zgadza. Było się uczyć, to byś nie musiał sprawdzać w necie.
Co do pierwszej pomocy, zgadzam się. Chociaż problemem nie jest to, że ludzie nie wiedzą, jak udzielać pomocy, tylko boją się jej udzielać.
A boją się, bo tak naprawdę tego nie umieją. BLS wymaga co najmniej corocznego powtarzania :)
@Enzo Niezły bait. Zanim Ci ludzie wyjdą ze szkoły to połowa wiedzy będzie nieaktualna bo mamy sraczkę legislacyjną i o ile ogólne zasady teoretycznie się nie zmieniają to w praktyce co chwilę masz nowe zasady gry jak np. w polskim "ładzie".
Boją się, bo część nie potrafi, ale też część boi się jednak wziąć odpowiedzialność i boi się, że bardziej zaszkodzi; część zwyczajnie paraliżuje stres… powodów może być wiele. Dopóki ktoś nie jest w sytuacji, kiedy musi udzielić komuś pierwszej pomocy, to nie wie, jak reaguje w takich sytuacjach. Są ludzie, którzy potrafią opanować emocje i tacy, którzy nie potrafią.
@smierdakow Ile mi te lekcje religii i chodzenie do kościoła zmarnowało czasu, to głowa mała! Mogłem w tym czasie coś potrenować, poczytać, spotkać się z przyjaciółmi, a zamiast tego chodziłem do kościółka.
@Pan_Buk
pamiętam jak mi starzy kazali chodzić do kościoła, najgorsza chwila tygodnia; niedziela wieczur się chowa
jak zobaczyłem ile jest pierdolenia z bierzmowaniem to rzuciłem to w pizdu i nie wróciłem
@Half_NEET_Half_Amazing Noo moim ulubionym momentem mszy niedzielnej zawsze bylo jak klecha spiewala « idzta w pokoju chrystussaaaaaa » bo wiedzialem ze moge isc do domu i pograc w san andreas na ps2 ( typowo prostytutka na numerek potem jeb jej w tyl glowy i podnosisz co jej zaplaciles ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ) ) ehh
@Pan_Buk Dlatego nienawidzę moich starych.
@Half_NEET_Half_Amazing ha zazdroszczę ja też olałam bierzmowanie ale starzy mi nie odpuścili, stary dał w łapę ('na remont kościoła') ksiedzu w parafi obok i mnie tam wozili na siłę. Przynajmniej tyle że tam było bez ciśnienia i w sumie wszystko na odwal.
@Lunek1
o matko
wyrazy spuczucia
@smierdakow abstrahując od sedna sprawy to nie jest tak, że przez pierwsze 3 lata jest nauczanie początkowe, potem jest w 4 klasie przyroda i dopiero później biologia i geografia, stąd tak mało?
Oczywiście, że jest edukacja wczesnoszkolna, która zawiera elementy geografii i biologii, i oczywiście jest to manipulacja. No ale rado Zet potwierdziło XD osobiście uważam że należy odpowiednio zbalansowac godziny lekcyjne, ale to co robią media to jest żart.
@loginnahejto.pl No jest.
@max_verstappen w treści posta zaznaczyli, że religia od 1 klasy, a reszta od 4
@max_verstappen przyroda to jeden przedmiot. I jest to właśnie taka nauka ogólna o przyrodzie, pojęcie komórki itp pojawia się dopiero na biologii. Więc jest to nauka innego przedmiotu, może i powiązanego ale jednak innego (tak samo można przecież stwierdzić, że informatyka wymaga znajomości matematyki, więc matematykę można do niej zaliczyć, bez tego nie podchodź).
Religia zaś od początku jest ta sama, od początku jest ciśnięcie naklejek za roraty, różańce i inne takie, od początku jest nauka modlitw i przykazań na pamięć.
Z drugiej strony do nauki religii trzeba umieć czytać, znać cyferki itp, orientować się w historii, datach - mamy zaliczyć te przedmioty do religii? Jedna dziedzina z drugą się łączy i tyle, ale to nie całkiem te same przedmioty. Więc już się tak nie oburzaj o manipulację.
Tym bardziej, że religia powinna być tylko dodatkiem lub w ogóle nauczana w salach na plebanii, a nie w szkole na etacie. Kto kiedyś miał naukę o religiach ogółem? Islam, protestantyzm, wierzenia jak buddyzm czy hinduizm - o to się zahaczało na geografii, WOS czy historii, ale nie na religii. Przynajmniej nie u mnie. A przez przeprowadzki byłem w trzech podstawówkach, jednym gimnazjum, dwóch liceach. Więc trochę szkół i różnych religii doznałem, księża, zakonnica, dwie katechetki... Nigdy nie było nic poza indoktrynacją katolickiej religii, o innych religiach uczyłem się na innych przedmiotach - to co? Wliczysz to do godzin religii, czy będziesz się pluć o manipulację?
@max_verstappen dokladnie, a zaczac od wyjebania Religi na ostatnie lekcje, zawsze ostatnie żeby nikt na to nie chodzil xD
@conradowl XD przecież ty wogole nic nie zrozumiałeś, przecież edukacja wczesnoszkolna trwa 3 lata i nie ma tam żadnej przyrody, a Ci manipulatorzy wliczyli że uczysz się tam o religii a nie o biologii
@max_verstappen to sprawdź sobie losowe plany lekcji. Przyroda jest, ogólnie. A religia jako przedmiot.
http://spzduny.pl/?page_id=110
Poszukaj w google losowych planów lekcji, a nie komuś zarzucasz manipulację.
No przecież nawet w tym co wrzuciłes jest że w klasach 1-3 jest uwzględniona religia i edukacja wczesno szkolna osobno która zawiera elementy biologia czy geografii. Gdyby nie manipulowali to wzięli by pod uwagę lekcje religii z klas 4-8 i biologię, geografię i informatykę z klas 4-8 no ale wtedy by pod tezę wam nie pasowało XD
@loginnahejto.pl a co by to szkodziło komu, żeby było na odwrót?
@max_verstappen jakie wam?
Nawet jak wziąć tylko lekcje z klas 4-8 to religii jest więcej niż biologii z geografią, lub biologii z informatyką lub geografii z informatyką. Nadal jeden przedmiot kontra dwa zamiast trzech. To dobrze twoim zdaniem?
Po drugie nie zrozumiałeś - napisałem, że w klasach 1-3 uczniowie nie mają biologii jako takiej, uczą się podstaw i czegoś nieco innego. Religia zaś jest od początku twardo religią. To dlaczego jej niby nie liczyć? Widzę, że to ty masz problem z myśleniem.
I z łaski swej używaj odpowiedzi do użytkownika, a nie sobie piszesz z dupy, bo ja nie mam zamiaru się zastanawiać czy dyskutant coś napisał. Chyba, że to taka metoda by nie oznaczać, komu odpowiadasz bo wtedy wydaje ci się, że jesteś ostatni w dyskusji i wygrałeś
@conradowl Chyba, że to taka metoda by nie oznaczać, komu odpowiadasz bo wtedy wydaje ci się, że jesteś ostatni w dyskusji i wygrałeś
mnie takie bajki nie kręcą, ale zauważyłem, że to właśnie tacy ludzie często nie oznaczają komu odpowiadają.
No niestety to już tylko twoje marne urojenia i dopowiedzenia, po prostu coś nie działa w aplikacji i nie oznacza się jak próbowałem odpowiadać.
Nawet jak wziąć tylko lekcje z klas 4-8 to religii jest więcej niż biologii z geografią, lub biologii z informatyką lub geografii z informatyką.
No i to się zgadza, ale mowa o trzech przedmiotach a nie dwóch.
@conradowl Edukacja informatyczna.
Osiągnięcia w zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów.
Uczeń:
-
układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności;
-
tworzy polecenie lub sekwencje poleceń dla określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu;
-
rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
-
Osiągnięcia w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:
-
programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami, pojedyncze polecenia, a także ich sekwencje sterujące obiektem na ekranie komputera bądź innego urządzenia cyfrowego;
-
tworzy proste rysunki, dokumenty tekstowe, łącząc tekst z grafiką, np. zaproszenia, dyplomy, ulotki, ogłoszenia; powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne i tekstowe – doskonali przy tym umiejętności pisania, czytania, rachowania i prezentowania swoich pomysłów; 3) zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.
-
Osiągnięcia w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi. Uczeń:
-
posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania;
-
kojarzy działanie komputera lub innego urządzenia cyfrowego z efektami pracy z oprogramowaniem;
-
korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
-
Osiagnięcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych. Uczeń:
-
współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię;
-
wykorzystuje możliwości technologii do komunikowania się w procesie uczenia się.
-
Osiągnięcia w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa. Uczeń:
-
posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami;
-
rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób (również uczniów) korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet;
-
przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w internecie.
@conradowl
IV. Edukacja przyrodnicza.
-
Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego. Uczeń:
-
rozpoznaje w swoim otoczeniu popularne gatunki roślin i zwierząt, w tym zwierząt hodowlanych, a także gatunki objęte ochroną;
-
rozpoznaje i wyróżnia cechy ekosystemów, takich jak: łąka, jezioro, rzeka, morze, pole, staw, las, las gospodarczy; określa składowe i funkcje ekosystemu na wybranym przykładzie, np. las, warstwy lasu, polany, torfowiska, martwe drzewo w lesie;
-
rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym;
-
odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia;
-
prowadzi proste hodowle roślin, przedstawia zasady opieki nad zwierzętami, domowymi, hodowlanymi i innymi;
-
planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych, tworzy notatki z obserwacji, wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo-skutkowego i czasowego;
-
chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie;
segreguje odpady i ma świadomość przyczyn i skutków takiego postępowania.
-
Osiągnięcia w zakresie funkcji życiowych człowieka, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i odpoczynku. Uczeń:
-
przedstawia charakterystykę wybranych zajęć i zawodów ludzi znanych z miejsca zamieszkania oraz zawodów użyteczności publicznej: nauczyciel, żołnierz, policjant, strażak, lekarz, pielęgniarz czy leśnik, a ponadto rozumie istotę pracy w służbach mundurowych i medycznych;
-
posługuje się numerami telefonów alarmowych, formułuje komunikat – wezwanie o pomoc: Policji, Pogotowia Ratunkowego, Straży Pożarnej;
-
posługuje się danymi osobowymi w kontakcie ze służbami mundurowymi i medycznymi, w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia;
-
dba o higienę oraz estetykę własną i otoczenia;
-
reaguje stosownym zachowaniem w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, zdrowia jego lub innej osoby;
-
wymienia wartości odżywcze produktów żywnościowych; ma świadomość znaczenia odpowiedniej diety dla utrzymania zdrowia, ogranicza spożywanie posiłków o niskich wartościach odżywczych i niezdrowych, zachowuje umiar w spożywaniu produktów słodzonych, zna konsekwencje zjadania ich w nadmiarze;
@conradowl
c.d
-
przygotowuje posiłki służące utrzymaniu zdrowia;
-
ubiera się odpowiednio do stanu pogody, poszukuje informacji na temat pogody, wykorzystując np. internet;
-
rozróżnia podstawowe znaki drogowe, stosuje przepisy bezpieczeństwa w ruchu drogowym i miejscach publicznych; przestrzega zasad zachowania się w środkach publicznego transportu zbiorowego;
-
stosuje się do zasad bezpieczeństwa w szkole, odnajduje drogę ewakuacyjną, rozpoznaje znaki i symbole informujące o różnych rodzajach niebezpieczeństw oraz zachowuje się zgodnie z informacją w nich zawartą; stosuje zasady bezpiecznej zabawy w różnych warunkach i porach roku;
-
ma świadomość istnienia zagrożeń ze środowiska naturalnego, np. nagła zmiana pogody, huragan, ulewne deszcze, burza, susza oraz ich następstwa: powódź, pożar, piorun; określa odpowiednie sposoby zachowania się człowieka w takich sytuacjach;
-
ma świadomość obecności nieprawdziwych informacji, np. w przestrzeni wirtualnej, publicznej; sprawdza informacje, zadając pytania nauczycielowi, rodzicom, policjantowi;
-
stosuje zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń cyfrowych, rozumie i respektuje ograniczenia związane z czasem pracy z takimi urządzeniami, oraz stosuje zasady netykiety;
-
ma świadomość, iż nieodpowiedzialne korzystanie z technologii ma wpływ na utratę zdrowia człowieka;
-
ma świadomość pozytywnego znaczenia technologii w życiu człowieka.
-
Osiągnięcia w zakresie rozumienia przestrzeni geograficznej. Uczeń:
-
określa położenie i warunki naturalne swojej miejscowości oraz okolicy, opisuje charakterystyczne formy terenu, składniki przyrody, charakterystyczne miejsca, np. miejsca pamięci narodowej, najważniejsze zakłady pracy, w tym ważniejsze przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, interesujące zabytki, pomniki, tereny rekreacyjne, parki krajobrazowe, parki narodowe;
-
wskazuje na mapie fizycznej Polski jej granice, główne miasta, rzeki, nazwy krain geograficznych;
-
czyta proste plany, wskazuje kierunki główne na mapie, odczytuje podstawowe znaki kartograficzne map, z których korzysta; za pomocą komputera, wpisując poprawnie adres, wyznacza np. trasę przejazdu rowerem;
-
wymienia nazwę stolicy Polski i charakterystyczne obiekty, wyjaśnia znaczenie stolicy dla całego kraju, wskazuje na mapie jej położenie;
-
przedstawia charakterystyczne dla Polski dyscypliny sportowe, gospodarcze lub inne np. artystyczną działalność człowieka, w której Polska odnosi sukcesy lub z niej słynie;
-
wyznacza kierunki główne w terenie na podstawie cienia, określa, z którego kierunku wieje wiatr, rozpoznaje charakterystyczne rodzaje opadów; 7) przedstawia położenie Ziemi w Układzie Słonecznym.
@conradowl Ewidentnie nie masz dzieci, a jeśli masz to zainteresuj się trochę nimi. Dalej nie dyskutuję bo nie ma o czym.
@smierdakow
jak widzę co się odpierdala w polskich szkołach to gdybym miał guwniaka w życiu bym go tam nie posłał
prywatna szkoła lub nauczanie domowe
@Half_NEET_Half_Amazing w Polsce prywatne szkoly masz albo miedzynarodowe, albo religijne takze pozdro
@Half_NEET_Half_Amazing i by byl tak samo niezyciowy jak ty. szkola nie tylko ma nauczac. to rowniez kontakty z ludzmi, poczucie obowiazku czy pierwsze zawody czy upadki. osobiscie mam w dupie religie i uwazam, jak i moi rodzice, ze edukacja nie zalezy od szkoly. matka wpajala mi milosc do matematyki a ojciec do sportu. tyle mi wystarczylo by zyc obecnie na poziomie. klecha z katechizmem byl tylko glupim obowiazkiem.
@ciri0x5a
a skąd ty wiesz jaki ja jestem życiowy XDDD
wiesz, że dziecko można posłać na multum zajęć sportowych czy edukacyjnych gdzie mogą się uspołeczniać?
@Enzo Dokładnie. Ciągle się słyszy jak ludzie dają się nabierać na piramidy finansowe, nie znają podstaw systemu prawnego w Polsce i dają wiarę populistom, którzy postulują likwidację podatków, składek zdrowotnych, urzędów i ministerstw. I jednocześnie głoszą, że podniosą świadczenia dla patrologii...A skąd? A wuj wie. A jak słyszę, że największy populista głoszący likwidację podatków za wejście do koalicji żąda dla siebie teki ministra finansów to poziom żenady wywala mi poza skalę.
Można o lewicy mówić dużo złego, ale przynajmniej oni chcą zrobić porządek z KK ¯\_(ツ)_/¯
Ale co ci biedni księża mają robić, do kościoła chodzi coraz mniej ludzi jeszcze mają im obciąć etaty w szkołach... To może by tak nie wiem... Pójść do pracy?
Ja-pier-do-le!
Religię zlikwidować. Podobnie jak skrajną lewicę i prawicę
Rare Biedroń W
To jest smutne że tak wiele przedmiotów wpaja uczniom że nic nie dzieje się bez przyczyny, że 2+2=4 i wszystko da się logicznie wytłumaczyć a jak nie to trzeba udowodnić swoje twierdzenia. A potem chłop w sukience mówi dzieciom że jezusek chodził po wodzie i macie w to wierzyć bo wiara na tym polega że sie nie ma dowodu ale jest sie pewnym bo bozia by nie kłamała ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Biedroń i jego wysrywy na tematy o których tak jak księża, ma zerowe pojęcie. Dzieci to on będzie oglądać u koleżanki, bo jedyne dziecko które on będzie mieć, to takie które urodzi w kiblu po obfitej kolacji xD
Mógłbym napisać, że nikt nikogo nie zmusza do u uczęszczania na lekcje religii, ale zdrowy rozsądek i koegzystencja o której kiedyś było głośno, to już są w odwrocie w tym nowym średniowieczu. Czekam z niecierpliwością na stosy i nowy indeks ksiąg zakazanych xD
@Janusz_Nosacz uwaga zaskoczę cię, może rodzice się znają na dzieciach i w ogóle, ale to politycy decydują o systemie dla tych dzieci, to właśnie ten Biedroń jest istotniejszy niż rodzice, niż nauczyciele
@Janusz_Nosacz no niestety, ale mnie zmuszono do zapisania dziecka na religię za pomocą planu lekcji. Religie są w środku.
@Kuduro no i tutaj bym robił raban, u moich dzieci w szkole potem zmieniali plan po protestach rodziców. Poza tym umówmy się, zmuszono. Ja też miałem w środku i nie chodziłem, ale to było w latach 90 jeszcze, więc nie wiem jak jest teraz. Ówczesna szkoła to jednak większy pierdolec na temat dzieci samopas, niż w latach 90.
@smierdakow Biedroń to na razie o tym nie decyduje. Co najwyżej może sobie pogadać w parlamencie UE, ale Unia się w takie sprawy nie miesza. Więc niech on się zajmie czymś pożytecznym jak już tam jest.
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować