Honda: Ej, Toyota, dej spisać pracę domową
Toyota: Dobra, tylko trochę pozmieniaj, żeby się facetka nie zczaiła
Honda:
Ale dobrze to zrobili
@CzosnkowySmok nie mówię, że mi się nowy Prelude nie podoba, ale front całkiem podobny do nowego Priusa i Camry
@MrGerwant według mnie lepszy
@CzosnkowySmok btw to, że to ma być hybryda że skrzynią CVT też chyba zgapili od Toyoty, z tym, że Honda nie umie robić dobrych skrzyń CVT
@MrGerwant Z w miarę świeżego artykułu wynika, że nadchodząca Prelude będzie miała system hybrydowy e:HEV, w tym przypadku oparty o generator energii w postaci silnika spalinowego o pojemności dwóch litrów, czyli ten system, który w Polsce dostępny jest w Civicu, CR-V czy ZR-V.
Źródło:
A to oznacza, że taki system hybrydowy Hondy nie korzysta w żadnym razie z zespołu eCVT, a jedyne co łączy go z eCVT (i co wykorzystuje marketing Hondy), to liniowa charakterystyka oddawania mocy na kola.
Hybrydy Hondy są szeregowe, a nie równolegle jak w Toyocie czy Fordzie, a przez to przez większość czasu za główny napęd służy elektryczny silnik trakcyjny, do którego energię generuje silnik spalinowy (czyli jest to "elektryk" ze spalinowym generatorem) - jedynie tylko w specyficznych warunkach to silnik spalinowy odpowiada za bezpośrednie przeniesienie mocy na koła, a dzieje się to wyłącznie w warunkach wysokiego i stałego obciążenia (czyli głównie jazda drogą ekspresową czy autostradą) i wtedy to silnik spalinowy załączany jest specjalnym malutkim sprzęgłem jako bezpośredni napęd trakcyjny zamiast silnika elektrycznego (specjalne sprzęgło załącza spalinówkę na odpowiednik "szóstki" w manualu).
Trzeba mieć na uwadze, że klasyczne "pełne" hybrydy (FHEV) różnych producentów technicznie bardzo się różnią pomimo podobieństwa w stylu jazdy i oddawaniu mocy (Nissan/Renault, Toyota/Ford, Kia/Hyundai, Honda etc).
Ach przepraszam, i ostateczne nie wyjaśniłem sedna. Otóż jako że e:HEV korzysta z głównego napędu z elektrycznego silnika trakcyjnego, to nie potrzeba w takim samochodzie w ogóle przełożeń/biegów, bo silniki elektryczne nie potrzebują tego. Nie ma więc żadnej skrzyni biegów, żadnego zespołu eCVT, jest tylko jedno jedyne małe sprzęgiełko, które załącza w opisanych przeze mnie wyżej sytuacjach silnik spalinowy jako napęd trakcyjny (i wtedy ten silnik spalinowy też nie ma biegów, bo działa cały czas na jednym przełożeniu, czyli odpowiedniku najwyższego biegu tak jak w samochodach z manualem czy automatem). Tak więc podsumowując: Prelude nie będzie miało skrzyni biegów ani zespołu eCVT
A jaka to toyote ma przypominać bo myślałem że to jakieś biedne Porsche xd
@starszy_mechanik
@starszy_mechanik bo z tyłu to Porsche xD nawet czcionka podobna
@MrGerwant w sumie to spoko. Nowe Camry nawet ładne. Szkoda tylko że nie liftback
ale prusak oślizły
dawaj kapeć
Zaloguj się aby komentować