Zdjęcie: towarowa.pl
#ciekawostki #motoryzacja #samochody
@CoryTrevor tyle szmelcu na jednyn zdjęciu xD pomyśleć ze z fso chciala papiery podpisywac toyota xD mogla by ta polska toyotkami stac a tak stoi 20 letnimi vagami bo te daewo dawno na zlomie
@Sweet_acc_pr0sa FSO to se mogło chcieć. VW też był zainteresowany. Przyjechali, zobaczyli, skumali że ze związkami nie wygrają i zainwestowali w Skodę.
@Sweet_acc_pr0sa no ale byś sobie co 5 lat zmieniał a tak jeździsz 30 letnim
@Sweet_acc_pr0sa zainteresowanie różnych koncernów owszem było ale możliwość przebierania w kontraktach to jeden wielki mit. Zakład był zacofany, wymagania związkowców absurdalne, a polska marka w porównaniu ze Skodą właściwie bez historii. Biorąc pod uwagę całokształt sytuacji FSO można uznać, że mariaż z Daewoo trafił się jak ślepej kurze ziarno.
@Sweet_acc_pr0sa chciałem to samo napisać xD
@CoryTrevor na dokładkę fabryka w środku miasta
@PanNiepoprawny I zamiast tego zainwestowali w FSR, gdzie zamiast Tarpanów klepią VW Craftery. To samo stałoby się z FSO.
@CoryTrevor: Chyba najbardziej absurdalnym wymogiem związkowców było - uwaga - zagwarantowanie zatrudnienia dla WSZYSTKICH pracowników przez okres, z tego co pamiętam, pięciu lat. W fabryce, w której zatrudnionych było ponad 5 tysięcy osób. Kiedyś, jak porównywałem to ze średnim zatrudnieniem w fabrykach VW, wyszło mi że to jakieś 2x tego, co ma VW per fabryka.
@efceka: Lepsza montownia VW Craftera niż muzeum i niszczejące hale.
@Sweet_acc_pr0sa toyota chciała podpisać umowę, później zobaczyli jak wygląda fabryka i jakie są żądania związkowców, na tym temat się skończył i nikt już nie chciał mieć z tym miejscem nic wspólnego oprócz deawoo
@jeikobu__ z umową z VW też był dość duży problem, FSO chciało, ale VW nie
@jeikobu__ LOL, patologia związków zawodowych nie przestanie mnie nigdy zadziwiać. Dej mnie gwarancje zatrudnienia, mam horo prace XD
Z tego co słyszałem to od likwidacji FSO wyżywiło się tam już kilka pokoleń syndyków, prawników i innych doradców którzy do zamykali. A teraz tam będzie mieszkaniówka (bo co innego XD)
@ColonelWalterKurtz najlepsze jest to, że grunt pod sprzedaż terenu przygotowywała juz HGW, to że się nią ABW i CBA nie zajeły to mocno śmierdząca sprawa. Tyle hajsu ile na tym przytuliła to się w pale nie mieści.
@Sweet_acc_pr0sa a ja chciałem podpisywać umowę z NASA. Tylko nasa o niczym nie wiedziała. To tak samo było z FSO.
@TytusBomba o ile vag był zaintersowany, oni rozpatrywali głównie Skodę z powodu modelu favorit, bardzo przyzwoitego i opracowanego przez fabrykę, a nie przez zewnętrzne podmioty albo lepionego z tego co było
@jeikobu__ teraz i tego tam nie ma bo zburzono i mają postawić mieszkania XDDD w okolicy torów kolejowych i ulicy XDDDD papiezmachajacyreka.jpg
@PanNiepoprawny gdyby mi płacili za każde ujrzenie kwestii "folcwagen chciał kupić efeso" tobym był kurde milionerem XD nie widziałem jeszcze jakiś dowodów tego popularnego mitu XDDD prędzej się General Motors przymierzało do tego, baa w okolicach '94 roku zmontowali pewną ilość Opla Astry, ale na tym się skończyło XD
@CoryTrevor w sumie na mariażu z GMem gdyby się udał to FSO nie wyszłoby źle, klepaliby jakieś amcary USDM albo europejskie modele ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@SonyKrokiet no właśnie nie chciał. Ale decyzję podjął po wizji lokalnej.
@PanNiepoprawny volkswagen był tak "zainteresowany" że już w '89 prowadzili zakulisowe rozmowy ze Skodą XD gdzie im w głowie była druga fabryka czy nawet myśl o jej wykupieniu XDDD
Ale wiesz, że można kupić więcej niż jedną markę? :)
@SonyKrokiet chyba jesteś w temacie - co się dzieje ze Skarbem Narodu? Widzę jakieś dramy, że Brykała mówi, że długi i upadek, a jego "pierwszy zastępca" twierdził, że wszystko git i zapraszamy do FSO... Z kolei na kanale YT widziałem, że gdzieś się przenoszą.
@jeikobu__ szczerze mówiąc nie mam bladego pojęcia - organizują nową miejscówkę (albo przechowalnię) po tym jak dostali kopa w dupę od dewelopera - oni tam siedzieli bo im pozwolił wtedy kitrać się w lakierni. Gdzie, kiedy i czy w ogóle otworzą - nie wiem. A cała drama strasznie dziwna była, jednego dnia brykałka kręci manianę, parę dni później wyskakuje połowa Skarbu Narodu że to w sumie problemy brykałki a nie ich, a po miesiącu nikt nie pamięta - chyba zupa była za słona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Sweet_acc_pr0sa
Jakiego szmelcu? Pamiętasz 98 rok?
To były przyzwoite samochody za małe pieniądze.
Gdyby Daewoo zrealizowało swoje plany, to byłoby jak Hyundai/Kia dzisiaj. Wtedy w niczym nie było gorsze.
A co do jakości: w moim i rodziców domu były: Tico, Nubira, Lacetti. Każde z nich 7+ lat, kilometrów dużo, nic się nie działo. Oczywiście nie było to Porsche, ale jeździło dokładnie tak, jak jeździć miało. Nubira w momencie sprzedaży miala 400k km na LPG i poszła do pracownika, który długo nią jeszcze jeździł.
@Yossarian wszystkie byly gownem technologicznie 20 lat do tylu, ale dalej przeskokiem kosmicznym w stosunku do spierdoloneza bedacego 50 lat do tylu to i zludzenie "przyzwoitosci" powstalo, dowodem niech bedzie fakt ze lanosa ze swieca szukac a golfow 3 i 4 jak nasral
@Sweet_acc_pr0sa
1. Ciężko aby ktoś kto często przebywa poza domem nie spotkał w ciągu dnia żadnego Lanosa
2. Golfów trójek prawie się nie spotyka bo gniją w nich progi i podłoga
3. Golfów czwórek faktycznie jest więcej ale po pierwsze zawsze ich było więcej, po drugie to droższe auto które żal zezłomować
@Sweet_acc_pr0sa porównanie zupełnie bez sensu. Daewoo poza Tico i Matizami bazowało na Oplach, powiedzmy dekadę starszych. Kiedy widziałeś Kadetta albo Astrę jedynkę? Albo jak chcesz VAGa, to powiedzmy Ibizę dwójkę. Nie występuje w naturze. Golfy były dwie klasy wyżej i wyprodukowali ich, i trójki i czwórki, 10x tyle co Lanosów.
Też bym wolał używane zachodnie auto, ale trzeba pamiętać że, na przykładzie mojego ojca, kupując w 1998r. siedmioletnią Sierrę, to zapłacił tyle że za niewiele więcej można było kupić jakieś nowe Daewoo, albo Poloneza kombi, i jeszcze by zostało na radio z szufladą. I chociaż Polonez jako osobówka był żartem, tak kombi czy trucki dla małego biznesu były spoko.
Wtedy sprzedawały się u nas tanie wozidła pokroju Uno. Daewoo było właśnie tym segmentem. Można by produkować drogie Toyoty, tylko że lokalny rynek dalej nie byłby nasycony. Z resztą to jakaś legenda. Mogliśmy klepać potencjalnie stare GMy, ale to by w sumie na jedno wyszło - Daewoo to były w większości stare GMy właśnie.
Fajnie pomarzyć, ale bądźmy realistami. Daewoo było optymalne. Niestety z automotive im nie siadło no i trudno, było minęło. Ale alternatywą było... W sumie nic.
@Sweet_acc_pr0sa
Nie, nie były gównem technologicznie 20 lat do tyłu.
Lanos, Nubira, Leganza - porównałbym do Dacii teraz. Nowoczesne, ale bez wodotrysków.
@Yossarian dacia teraz tj auto technologicznie 20 lat di tylu, nawet silniki sa zacofanymi wersjami tych aktualnie uzywanych w renault
@CoryTrevor Deu po dete.
@CoryTrevor nexia miała fajny, ponadczasowy design, jak na tamte czasy spoko im wyszło to.
Kiedyś była taka bieda, że nexie wynajmowali na wesela... bo nie było ładniejszych samochodów dostępnych dla średniaka. Ba, posiadanie czegoś innego niż polonez, fiat to było coś w tamtych czasach.
W 95 rodzice go kupili za 30 000zł.... czyli licząc inflacje to jakieś 130k pln według inflacji gusu... lub według indexu BigMac to 217k pln
@Klopsztanga wiesz że jest nexia 2? Odsyłam do google. Miałem trzy nexie, kupiłbym kolejną
Akurat Daewoo spadlo fso z nieba...
To, ze potem Koreańczycy mieli problemy to inna sprawa.
Tam byl gleboki prl pelna geba.
@jajkosadzone cud że ktoś to kupił.
@Klopsztanga patrząc przez pryzmat FSR czy chociażby Dacii (o brytolskiej patologii to inna kwestia chociaż to też mem, i to większy niż demoludy) to i tak "nienajgorzej" czyli średnio ( ͡° ͜ʖ ͡°) chociaż stawiam że tam nie mieli wymagań i ego wywalonych w kosmos XD
@SonyKrokiet patrząc perspektywicznie, to dobrze że poradziliśmy sobie bez motoryzacji. Nasze dochód narodowy jest bardzo zróżnicowany, niezależny od motoryzacji. W Czechach, Niemczech czy na słowacji, kraje, które czeka większy Problem niż Polskę gdy odejdzie się od samochodów.
Też ucierpimy , ale mniej.
@Klopsztanga otusz nie do końca, u nas też się produkuje motoryzacyjnie XD i nawet nie chodzi o kwestię montowania aut czy produkcji VW w Poznaniu, Stelantisa w Bielsku-Białej czy Opla w Gliwicach ale takie rzeczy jak części samochodowe - to też jest jednak motoryzacja XD Filtron, Stomil, Groclin czy inni też na tym ucierpią. Tylko o tym się zapomina bo jak ktoś lubi samochody to chce być dumny z tego że w jego kraju produkuje się krajowe auta a nie części do nich
@SonyKrokiet przetrwają. Filtry nie tylko w samochodach spalinowych są itp
Daewoo Leganza - dobre wozidło. Jeszcze silnik 2.0 od Opla - ponoć wzmacniany dodatkowo przez koreańców.
@CoryTrevor tak wygląda brama raju
Zaloguj się aby komentować