Mając do wyboru na danej trasie lot Airbusem to zawsze wybieram Airbusa, nawet jeśli muszę dopłacić.
Odpadające w powietrzu drzwi, płonący silnik, pękające opony, montowanie części poprzez... skakanie po nich - to tylko część problemów z samolotami produkowanymi przez Boeinga. Maszyny tego koncernu są we flotach linii lotniczych na całym świecie. Amerykanie, dla których jeszcze niedawno Boeing był symbolem sukcesu i powodem do dumy, teraz gotowi są zapłacić więcej za podróż, byle tylko nie znaleźć się na pokładzie jednego z samolotów tej firmy..
https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-amerykanie-boja-sie-latac-boeingami-moga-sie-rozpasc-w-powie,nId,7510452
#lotnictwo #samoloty #podroze #ciekawostki #technologia
Czy boisz się latać Boeingiem?
U mnie odwrotnie. Team Boeing.
@cyber_biker o ile uważam, że Boieinga i jego zarząd należy jebać prądem niczym stare baby, o tyle trzeba mieć na uwadze, że mimo wszystko to są pojedyncze incydenty i w skali całej floty nie są jakieś znaczące. To znaczy, nie podbijają jakoś istotnie prawdopodobieństwa, że lecąc Boeingiem coś złego Ci się przydaży.
A czemu pomięnięte zostały takie samoloty jak Embraer, ATR, czy Bombardier? Boeing i Airbus to nie jedyni producenci na niebie.
@FoxtrotLima ATR to margines, Embraer też jest dość niszowy, a Bombardier to bardziej typ biznesowy.
Zapomniałeś dodać Tupolewa (° ͜ʖ °)
@FoxtrotLima Niestety te "incydenty" są właśnie dowodem na to, że zmiana polityki z firmy inżynieryjnej na firmę dla inwestorów (czyli od momentu połączenia się z McDonnell Douglas) nie wychodzi nikomu na dobre w lotnictwie. Nie dość, że cięcie kosztów, outsourcing na potęgę, to jeszcze problemy z kontrolą jakości i mataczenie. Po styczniowym wypadku miałeś szefa Boeinga, który zapewniał pełną współpracę, a 2 miesiące później NTSB mówi, że nie udało się uzyskać nawet nazwisk pracowników, którzy pracują w tym departamencie, a szef jest od momentu wypadku na urlopie, więc nie udało się nikogo przesłuchać xD
[w najpopularniejszym segmencie rynku właściwie nie ma alternatywy dla Airbusa i Boeinga]
@cyber_biker Dash Q-400 jest dość popularny.
@Nemrod no to właśnie to napisałem, że zarząd do pierdla na długie lata.
Ale mimo tych wszystkich zaniedbań Boeingi nie spadają co drugi dzień na ziemię zabijając ludzi. Więc mimo wszystko nie jest tak, że latanie Boeingami jest na tyle niebezpieczne, że trzeba się bać o swoje życie. To media nakręcają histerię.
Natomiast DoJ przy współpracy z FAA powinien dojechać odpowiedzialnych za ten burdel.
@FoxtrotLima Serio wymieniasz niewielki samolot turbośmigłowy jako alternatywę/konkurencję dla odrzutowców? Przecież to jest popierdółka na trasy z Radomia do Pcimia (tak, na takich trasach te samoloty mają sens, dlatego są kupowane). Nie ma realnej alternatywy dla B737 i A320.
I nie wystarczy aresztować zarządu, trzeba jeszcze zmienić politykę firmy i to wdrożyć - takich rzeczy się nie robi z dnia na dzień. Źródłem ich problemów jest próba unowocześnienia starego modelu, zamiast zaprezentowanie nowego. Czemu? Bo upgrade da korzyści dość szybko, a nowy model to jest min. dekada perspektywy - a to już niezbyt interesuje inwestorów. A co z ewentualnym odkupieniem swoich starych fabryk? Kto to sfinansuje? I czy ktokolwiek to zrobi, bo najwyraźniej ostatni fuckup to jednak była sprawka Boeinga, a nie Spirita?
@FoxtrotLima ja to np bardzo lubiłem typowego Dasha Q400
Tam się golenie podwozia łamały i jak miałem możliwość to zawsze wybierałem go w polskiej flocie. Ehh nic się nie stało ale tam się golenie podwozia łamały dość często
@Nemrod nie nie, źle mnie zrozumiałeś. Nie porównuję Dasha do Boeinga. Nawiązałem tylko do faktu, że w myśleniu wielu ludzi istnieją tylko Airbusy i Boeingi i nie ma innych producentów, a to nieprawda.
Co do kultury korporacyjnej Boeinga to zgoda, tam musi zajść rewolucja. Ale ryba psuje się od głowy, więc od ludzi na najwyższych stanowiskach trzeba zacząć. Nie tylko CEO, cały zarząd.
Nie do końca zgadzam się, że modyfikowane istniejącej konstrukcji zamiast opracowanie nowej jest błędem - patrz bardzo udane serie Neo Airbusa (zarówno 320 jak i 330, szczególnie A320LR i wychodzące do serwisu niedługo A320XLR).
Błędem to było zamiatanie problemów pod dywan i ciśnięcie na "dowożenie" bez patrzenia w szerszym horyzoncie. No ale to część toksycznej kultury korporacyjnej, która owładnęła tę firmę.
Pamiętaj też, że Boeing jest jedną z tych "too big to fail" firm. W razie czego wujek Sam sypnie kasą np. przez kontrakty obronne i sobie poradzą, chociażby z odkupieniem Spirita czy to w całości, czy tylko jego części.
@FoxtrotLima W Europie trzeba się ekstremalnie postarać, żeby lecieć czymkolwiek innym, niż Airbus czy Boeing. Nawet LOT skończył przygodę z Bombardierami, ma jeszcze Embraery. Ale wciąż mówimy tu o małych samolotach na specyficzne trasy (często lokalne). To nie są samoloty, którymi się wozi ludzi do UK, Tunezji czy Egiptu. Być może znasz kogoś, kto kiedykolwiek w życiu leciał takim samolotem, ok. Ale jest bardzo duża szansa, że jak pojedziesz na najbliższe lotnisko, to możesz nawet nie mieć możliwości takiego zobaczyć, albo przynajmniej się okaże, że na zagraniczną trasę, którą chcesz lecieć, takie nie latają. Dlatego nie stanowią one żadnej alternatywy. To nie jest tak, że w Krakowie sobie postanowisz, że do Madrytu chciałbyś polecieć Bombardierem i po prostu sobie kupisz bilet na Bombardiera. Tak samo jak we flocie Flixbusa nie spotkasz przegubowego Solarisa (ani żadnego Solarisa).
@Nemrod Akurat trafić na Embraera jest bardzo łatwo. Kilka razy na trasie BER-CDG leciałem E190.
LOTowskie krajówki są prawie wyłącznie obslugiwane Embraerami, więc łatwo go zobaczyć na każdym polskim lotnisku.
BTW sprawdziłem sobie swoje przeszłe loty i drugim najczęściej "wylatanym" typem u mnie jest Dash, a na piątym i szóstym miejscu są odpowiednio E170 i E190.
A czy Airbus A220 liczy się jako Bombardier? :D
Ja w ogóle boję się latać.
@Jim_Morrison ja to samo. Możemy sobie razem gdzieś nie polecieć, choćby jutro
A Ryanair czym lata?
@smierdakow Boeingami. Choć w linii Lauda mają Airbusy.
@smierdakow ale zarząd czy klienci? Bo plebs oczywiście 737 Max 8
@wonsz zarząd też lata 737-Max 8-200.
@smierdakow W zdecydowanej większości Boeingi, i mają dużo 737-MAX. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Miłego latania. Źródło screena: https://corporate.ryanair.com/about-us/our-fleet/
@smierdakow @LondoMollari a tu macie listę wszystkich wypadków i incydentów Ryanaira od początku powstania linii: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:Ryanair_accidents_and_incidents
@FoxtrotLima TL;DR ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie boję się. Ale to akurat żaden akt odwagi z mojej strony. Po prostu nie latam nigdzie xD
@cyber_biker nawet nie zwracam na to uwagi, bo latam zazwyczaj raz w roku.
@cyber_biker Ja przestałem się czegokolwiek bać kiedy poznałem rachunek prawdopodobieństwa. Śmierć z przyczyn naturalnych (atak serca, wylew) jest tysiące razy bardziej prawdopodobny niż śmierć w wypadku lotniczym. Już jazda pociągiem jest bardziej niebezpieczna niż lot samolotem. Nie mówiąc już o samochodach czy motocyklach (!).
A320 wygodniejszy i cichszy dla plebsu czyli mnie ¯\_(ツ)_/¯
@AndrzejZupa A320 neo (° ͜ʖ
Przeleć się A350 a poczujesz różnicę
latam dosyć sporo boeingami 737-8, czyli dla plebsu, zdarzało się nówkami i takimi już gruzami, i jak na razie żyję i nie zdarzył mi się żaden incydent nawet z drugim podejściem do lądowania. więc chyba nadwyrężam powoli swój zapas szczęścia
Zapewne teraz samoloty Boeinga są pod największą lupą od lat, więc jakieś zwiększone ryzyko latania nimi raczej nie istnieje, ale niesmak pozostał, należy im się utrata reputacji.
Nie latam spontanicznie ani w interesach. Jak sobie planuję wakacje i jest dobra cena to raczej nie patrzę jakim samolotem się poleci.
@cyber_biker mogliśmy mieć alternatywe w Polsce coś ala TGV pomiędzy Warszawą Poznaniem i Wrocławiem ale właśnie fajnopolacy to też uwalili i nie będzie szybkiej kolei
@dwaplusdwatocztery kim są fajnopolacy i jaki ma to związek z tym wątkiem (° ͜ʖ °)
@cyber_biker jakie samoloty jak nie te z art. lataja wewn kraju?
a byłyby potrzebne jakbyśmy mieli TGV 300km/h ?
prezentujecie poziom myślenia przedszkolaków
Firma już u mnie dała bana na służbowe loty boeingami i "doradziła" pracownikom żeby prywatnie też się zastanowili nad alternatywami jak gdzieś lecą
Bardziej boję się zostać sygnalistą z Boeinga
Zaloguj się aby komentować