#gry #gamedev
@rm-rf Unity ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Unreal engine / kotlin... Zależy czego chcesz uczyć
Mogłem zaznaczyć, że raczej coś prostego do ogarnięcia. Tester i CEO ma 6 lat. Kotlin to utonę w tym na rok ;)
html + js
Nie lubię js :p
@rm-rf - co ludzi to opinii - ja dla początkujących polecam łatwe i darmowe silniki co potrafią eksportować na platformy mobilne:
-
GDevelop - polecam jeśli dzieciak lubi składać rzeczy z klocków - bo to taki trochę Scratch tylko przeznaczony do robienia gier. Zaawansowani użytkownicy mogą używać bloków kodu JavaScript . Do tego GDevelop można skonfigurować tak by robić buildy na platformy mobilne lokalnie u siebie na komputerze (bez potrzeby używania usług w chmurze)
-
Godot Engine - polecam jak dzieciak chce się przy okazji nauczyć programować ( GDscript to taki trochę Python) i obczaić "prawdziwy" silnik do robienia gier. Wszystko na temat eksportowania gier na różne platformy znajdziesz tutaj .
Unity mnie nigdy nie urzekło (poza tym jest teraz drama z Unity bo wpadli ne debilny pomysł by pobierać opłaty za instalację gry zrobionej na ich silniku).
Unreal Engine to kolos i trzeba mieć do niego dużo cierpliwości - czegoś czego dzieci (a nawet dorośli) nie mają w nadmiarze.
tylko Cobol
@em-te aż tak stary nie jestem
@em-te - a napisałeś jakieś fajne gry w Cobolu - chętnie bym pograł
@koszotorobur a masz czytnik kart perforowanych?
@em-te - mam emulator
@koszotorobur podaj adres, wyślę karty. zostało mi "kółko i krzyżyk"
@em-te - dzięki - adres wysłałem emacsem przez sendmaila
@rm-rf - a Ty jak już z tą córą zrobisz ten projekt to weź się pochwal!
@koszotorobur raczej Cię nie zainteresuje bo to mała dziewczynka zakochana w biedronkach i motylkach, więc przewidziany poziom trudności to 5-7 lat, ale czemu nie.
Zaloguj się aby komentować