#bekaztransa #transporttoniebajka #niemcy #samochody
Nowy Renault Master. Cena w Polsce 159k netto.
Identyczna konfiguracja w DE 138k na polskie i możemy coś jeszcze z tego ugrać.
Fen

Już to ostatnio pisałem ale: Polak lubi jak jest drogo, czuje się wtedy ważniejszy

SuperSzturmowiec

norma. z ciekawości sprawdziłem yamaha t-max 2 tysiące różnicy - tragedii nie ma

AdelbertVonBimberstein

@Fishery są jakieś problemy w kupnie samochodu w niemieckim salonie? Jakieś dodatkowe opłaty, że to się nie opłaca?

Fishery

@AdelbertVonBimberstein W moim przypadku nie ma. W przypadku polaka trzeba się będzie rozliczyć z polskim US.

MostlyRenegade

@Fishery "Polacy lubią promocje, a Niemcy stałe niskie ceny" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fishery

@MostlyRenegade Taaa.

Niemieckie angebote: 30/50%

Polska promocja: Kup 40 sztuk a 41 dostaniesz za 1gr!

MostlyRenegade

@Fishery a dałoby radę zrobić taki biznes: zakładasz firmę w DE i kupujesz na zamówienie wybrany samochód, a potem odsprzedajesz polskiemu klientowi? Albo jeszcze lepiej - sprzedajesz ten samochód swojej firmie w Polsce, a dopiero potem klientowi?

Fishery

@MostlyRenegade Nie wiem. Gdyby było to możliwe to pewnie polscy dealerzy by splajtowali.

szczelamseczasem

@MostlyRenegade @Fishery


W skrajnych i pojedynczych przypadkach może się to opłacać. Jak masz dużo czasu (Twoi klienci też) i lubisz biurokrację.

Ja mam takie wrażenie, że to jest tak policzone, żeby się nie opłacało.

Policz sobie opłaty, różnice kursowe, akcyzę (powyżej 3,5t, kampery i elektro zwolnione), transport i wyjdzie mało.


"Gdyby było to możliwe to pewnie polscy dealerzy by splajtowali."


Polscy dilerzy to zarabiają +/- 10% na sprzedaży nowego. Niemiaszki pewnie więcej mają, bo:


"W 2023 r. w Niemczech zarejestrowano 2 844 609 nowych samochodów osobowych. W Polsce było to 475 032."


I stać ich na zejście z ceny.

Ten_koles_od_bialego_psa

@Fishery wybrokerze ci masterka z odbiorem Tychy/Mikołów za 119k + paka w kamil nadwozia+ kurnik pony. Prowizyja skromne 900 netto ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Fishery

@Ten_koles_od_bialego_psa Blaszka, l4h2, 170tka, zawiasy 270 stopni, komplet czujników, podłoga+ścianki zrobione, 6 mocowań w podłodze potrzebuję.

bartek555

@Fishery 2.3? Akcyza wliczona?

Fishery

@bartek555 Dlaczego miałbym płacić akcyzę?

Ten_koles_od_bialego_psa

@Fishery sprawdzę wieczorkiem, tylko nowa buda?

Ten_koles_od_bialego_psa

@bartek555 przedsiębiorcy nie placo akcyzy, płaco netto w DE. W PL placisz brutto i odliczasz do netto.

Fishery

@Ten_koles_od_bialego_psa Raczej tak. Poprzednią średnio wspominam.

Fishery

@Ten_koles_od_bialego_psa Dwie sztuki jak coś i w oficjalnym konfiguratorze nie ma jeszcze l4.

bartek555

@Fishery btw mam lawete mastera 2.3 180 km 2021 rok, od nowosci. Olej wymienismy co 10-15k + na dotarciu 2x. Masakra ogolnie ta generacja. Najfajniejszy jest plywak adblue. Spadnie ci, dolejesz, ten chuj sie nie zresetuje i dalej jedziesz w trybie ograniczonym. Wskaznik paliwa (elektroniczny) pokazuje 1/8 baku paliwa i nagle auto gasnie z braku wachy. Regularnie rozpierdalajacy sie waz dolotowy do turby („nie wymienimy, bo tak ma ten silnik i co nam pan zrobisz?”)


Jesli jakis lift wyszedl czy nowa gen to moze lepiej.

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa a masz takie dojścia do innych samochodów? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fishery

@bartek555 Pływak adblue: po zatankowaniu przekręć kluczyk na start aż wskaźnik adblue skoczy. Czasami to trwa 3 minuty. Gdyby ktoś zapomniał i zapali się stop to wyjmij bezpiecznik od deski rozdzielczej. To jest spierdolone od początku adblue w mastera h.

Co do baku to moje starsze pokazują zasięg 250 km mając w baku 7-8l.

bartek555

@Fishery moze u nas cos bylo zjebane, ale ta metoda nie dzialala i tylko w serwisie mogli zresetowac

Ten_koles_od_bialego_psa

@rith zależy co trzeba, np. marki koreańskie mają zenujaca politykę flotową, japońce zależy od modelu, Dacia np 2% czyli tyle co nic i nikt się nad tym nie pochyla. Ale np. Avengera jak masz cennikowo 150k broker dostaje oferte 122k, subaru forester dealer 188k broker 157k itd.

Ten_koles_od_bialego_psa

@Fishery l4h3 mają ale jakieś "red edition" nie mam pojęcia czym się różni od normalnej przy flocie i min.5 szt innych renault 133,8k za sztukę, bez floty 137k przy ich finansowaniu. Bez ich finansowania +1.8% Po wejściu cennika cena będzie niższa teraz traktują jakbyś ty na nich wymuszał sprzedaż bo cie ciśnie. Wydaje mi się że blaszka powinna iść flotowo 125-130 bez żadncyh warunków. Jak cie ciśnie bierz w DE jak nie w PL tanio w styczniu.

Fishery

@Ten_koles_od_bialego_psa Muszę do końca roku zmienić bo Korpo wymaga. Ale dziękuję że sprawdziłeś.

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa Dzięki, rozumiem. Szczerze to sam już nie wiem jaki samochód bym chciał, ale ostatnio chyba najczęściej patrzę na Lexusa Nx... Choć najwięcej z rzeczy które bym chciał ma nowe Camry xD

Ten_koles_od_bialego_psa

@rith lexus ma dłuższą gwarancję i wyższa wartość odkupu

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa ale też wyższą cenę ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Obecnie camry na full wypasie jest za ~200k, to samo w Lexusie kosztuje z 270k ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Ceny zdupy, bez kitu

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa sporo miejsca (mam 2m), wentylowane fotele, 360, niskie spalanie, dobre wyciszenie, brak problemów przez 10-15 lat i ewentualnie matrixy xD

Może być to nudny samochód, nie potrzebuję jakichś super wrażeń, sam jestem nudnym gościem ¯\_(ツ)_/¯

Ten_koles_od_bialego_psa

@rith brzmisz jak klient na nowe subaru forester w hybrydzie i wersji platinium na max wypasie z 8 letnia gwarancją bez limitu kilometrow

Obecnie 205k z ulicy brokerskie pewnie około 175-180

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa o, tego nie sprawdzałem jeszcze. Let me check

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa ciekawie wyglada.

Myślałem jeszcze o xtrailu.

Jednak jak widzę, nie ma wentylacji w subaru i w nissanie

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa To może w wersjach z Usa albo następnych.

W Polskiej specce jeszcze tego nie widać: https://www.subaru.pl/datasheet/2025forester_platinum_first_edition.pdf

Ten_koles_od_bialego_psa

@rith wydaje mi się że mógłbym go wyrwać za 165 /170k. Życzy Pan sobie sprawdzić?

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa o wow. Szybka akcja xD

Powiem tak: w połowie grudnia będę wiedział czy mi klient się uda czy nie.

Jeśli podpisze, to wtedy będę na poważnie szukać, tak żeby w lutym mieć samochód. Jeśli nie, to będzie bieda ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Sweet_acc_pr0sa

@Fishery pamietam jak moj przyjaciel kupowal s5 w 2017 roku xD w salonie w hamburgu 205k zeta, w polsce 350+ XD

bartek555

@FoxtrotLima @Sweet_acc_pr0sa ale taka roznica? Szczerze mowiac to ciezko mi uwierzyc, ze nowe s5 moze tyle kosztowac, to zbrodnia.

Sweet_acc_pr0sa

@bartek555 i to w 2017 xD patola jak chuj xD

szajza231

@Sweet_acc_pr0sa W to że nawet nowa Dacia jest tańsza dla Niemca o kilka tysięcy to uwierzę, ale 150k różnicy w cenie? To chyba nowy full wypas w Polsce vs 3 letni poleasingowy w podstawie w DE.

Sweet_acc_pr0sa

@szajza231 3 miesieczna wystawowka do nowego tak, ale kurwa nie 150k xD

szajza231

@Sweet_acc_pr0sa Może chodziło o 15.000

FoxtrotLima

@Fishery niech zgadnę: dealer obrót w DE ma o rząd wielkości większy niż dealer w PL, więc ten w DE ma niższą cenę u producenta i może mieć niższą marżę na sztuce?

Fishery

@FoxtrotLima Nie zgadłeś moim zdaniem. Raczej zasada wyżej wymieniona przez kolegę. Polacy lubią wysokie ceny.

Przyklad : Honor Magic 6 pro pro zadebiutował w jednym czasie w pl i de. Polska cena na stronie huawei? 5999zł. Niemiecka? 4300zł.

FoxtrotLima

@Fishery prawo popytu i podaży mówi co innego. Jak masz małą podaż, to cena jednostkowa będzie wyższa. Większa podaż idzie na większe rynki.

Wyrocznia

@Fishery skąd przekonanie, że w PL cena czegokolwiek musi być taka sama jak w DE? W DE nawet VAT jest niższy bo 19%.

Ten_koles_od_bialego_psa

@Wyrocznia on pisze netto, nie doczytałeś.

Greyman

@Wyrocznia chciałem polemizować, ale w sumie masz rację. Polaków należy dymać na kasę. Na nic innego nie zasługujemy. Skoro można sprzedać drożej niż w Niemczech, głupotą byłoby nie skorzystać.

Wyrocznia

@Greyman nigdzie nawet tak nie zasugerowałem ale napisze coś innego: Polacy CHCĄ być dymani na kasę, niektórzy wręcz kochają jak coś jest drogie bo kupując coś drogiego pokazują wszystkim wokoło, że ICH STAĆ, a więc są zaradniejsi, bardziej ogarnięci w życiu itd. Smutne to.

Greyman

@Wyrocznia nie zasugerowałeś, ale jest to moim zdaniem logiczna konsekwencja. Produkt jest ten sam, a więc koszty produkcji te same. Koszty transportu z fabryki są porównywalne. Koszty reklamy i marketingu prawdopodobnie w Polsce nawet niższe, podobnie jak koszty dealera. Obiektywnie cena w Polsce powinna być porównywalna lub nieznacznie niższa. Jedyne, co może ją zawyżyć to marża. Gdyby w wyższej cenie samochody się nie sprzedawały marże najprawdopodobniej poszły by w dół, albo dany model wycofanoby z polskiego rynku. Ale skoro jest w tek wyższej cenie dostępny ergo Polacy są skłonni płacić więcej.

Wyrocznia

Jedyne, co może ją zawyżyć to marża.


@Greyman a czasem nie podatki czy chociażby rekordowo wysokie ceny prądu? Czyżbyś twierdził, że za całe zło znowu odpowiadają ci wstrętni kułacy, prywaciarze?


Polacy są skłonni płacić więcej.


Oczywiście, że są skłonni. Zaznaczam to przy każdej okazji, że to Polska to bogaty kraj a sami Polacy są zamożniejsi od Niemców. Tu w DE cały czas słyszę od tubylców, że coś drogie i ich nie stać. W PL po prostu kupują z uśmiechem:)

Zaloguj się aby komentować