#po #cpk #polska
https://twitter.com/MacVVilk/status/1744943550163554476
https://vod.tvp.pl/informacje-i-publicystyka,205/program-informacyjny-1930-odcinki,1000204/odcinek-20,S01E20,1041294
Obstawiam, że nie będzie bo zaczęto coś przy tym modzić za czasów pisu #polityka Gdzieś to już analizowali, że może jakby było tworzone jako projekt apolityczny to by miało lepsze perspektywy.
dobry komentarz ktoś dodał na twitterze
@sone obyś ty nie decydował...
@pol-scot największym argumentem za ogromny, lotniczy hub pasażerski w środku niczego to konieczność rozwoju szybkiej kolei, punktu przeładunkowego dla transportu kolejowego i transportu lotniczego.
To nawet nie tak, że jestem przeciwko ale to Baranowo, ta megalomania. Czy to wszystko jest racjonalne?
@sireplama konieczność rozwoju szybkiej kolei - przecież to coś co przydałoby się Polsce i Polakom
@pol-scot źle mnie zrozumiałeś. Ja nie rozumiem aktualnej linii narracyjnej sugerującej, że możemy mieć SK i CPK albo nie mieć nic. Nie rozumiem tego sztywnego połączenia obu tematów.
@sireplama połączenie nie jest sztywne ale jedno pięknie grałoby z drugim
@pol-scot @sireplama A właśnie że będę decydował
Słuchaj, nic co jest robione na "uda bura", "na szybko", nie może się udać. Aktualna opozycja była skłonna zburzyć kraj byle by na środku stał jeden CPK. Nie wiem czy wiesz ale ta super szybka kolej chcąc korzystać z stacji w niektórych miastach wymaga burzenia całych osiedli. Zostając przy kolei to cały pas szybkiej kolei to jest 100m szerokości, szybka kolej wymaga zawsze drogi technicznej, wyciszających ekranów, wałów bezpieczeństwa, wyobrażasz sobie przeprowadzanie tego teraz przez istniejące już miasta żeby żerować na istniejących już dworcach? Tak są estakady jednak taka budowa tez ma swoje ograniczenia jeżeli chodzi o otoczenie w mieście. Jeżeli chodzi o miasta w planach zniszczenia są również parki. W mojej okolicy jest rezerwat przyrody gdzie nigdy nikt nie wjechał koparką, nagle na potrzeby przeprowadzenia torów ten rezerwat został przeznaczony na zniszczenie bo mieszają tam "tylko" nie zagrożone wyginięciem ptaki a tak to przecież zwykłe drzewa. Wyobrażasz sobie takie efekty realizacji ambicji partii rządzącej ? Bo ja nie.
@sone na pewno do mnie kierowałeś ten wpis? :]
Ale UWAGA UWAGA - uważam, że Okęcie powinno zostać wyeksmitowane z Warszawy.
@sone wymaga burzenia osiedli?? Z koleją jesteśmy obecnie za murzynami ale najlepiej to siąść i nic nie robić...
Nie za bardzo są argumenty żeby go budować ale zobaczymy
@kodyak a jakie są argumenty żeby go nie budować?
@pol-scot oo panie było tu już że kilka razy ale podam może że choćby w ogóle nie mamy przewoźnika który by tam chciał być.
Podobne inwestycje nie zwracają się i ciągle trzeba do nich dokładać, oczywscie w wiekszości. Trzeba zmusić przewoźników żeby tam stacjonowali ale kogo. Lufthansa ma 6 takich lotnisk a rynek coraz bardziej się konsoliduje
Jedyny kierunek który moglibyśmy operować to Rosja. Reszta jest obstawiona. Jak wiadomo raczej nie ma takiej opcji.
Realizacja całego przedsięwzięcia to jakieś 140mld a to są koszty liczone jakieś rok temu. Już wiadomo że będzie drożej i na pewno nie w terminie. 100mld pochodzi od całej komunikacji z tym lotniskiem a tu nawet nie zaczęto rozmów.
Jeśli zostawia lotnisko szopena i w Modlinie( a takie były plany) to ten obiekt będzie totalnie nie wiadomo dla kogo. Prawdpodobnie koszty odprawy będę droższe, ciężko będzie tam dojechać a obok masz lotnisko tańsze i lepiej skomunikowane
Zaloguj się aby komentować