Zdjęcie w tle
CoryTrevor

CoryTrevor

Autorytet
  • 322wpisy
  • 1664komentarzy
Dzisiaj youtube przerwał mi piosenkę reklamą
#youtube
2cc6d861-4b3e-4350-8483-07f337c4019c
starszy_mechanik

A vanced i re-vanced nie działają. Jedyna opcja to brave w telefonie i adblock na komputerze

Kubilaj_Khan

@starszy_mechanik @CoryTrevor vanced działa trzba nawet tylko pobrac wersję 2023 i przed instalacja odinstalować starą wersję.

CoryTrevor

Ja nie chcę całkowicie blokować reklam, coś się należy twórcom za tworzenie treści. Ale jakiś rozsądek powinien w tym być. Myślałem, że do przerywania pojedynczych piosenek nie dojdzie.

Zaloguj się aby komentować

Odebrałem dziś kosiarkę z naprawy, wszystko zrobione, zapłaciłem mniej niż myślałem. Po czym zatankowałem ją do pełna płynem do spryskiwaczy i poszedłem kosić.
403d8b7c-ca91-46d6-af1e-cd65a9122815
pastowany_tapir

@CoryTrevor wystarczyło powiedzieć żonie, że Cię noga piecze... i wykosisz kiedy indziej

Volf

Jakbym siebie widział.

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Cześć,
Potrzebuję sprawdzony interfejs diagnostyczny do BMW E32. Chodzi o taki, który bezproblemowo łączy się ze starszymi modelami BMW. Poratujecie linkiem?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #prosba
jarezz

@CoryTrevor nie poratuje linkiem ale ja do E60 używałem kabla z allegro, INPA czy inne softy do bmw znajdziesz na chomiku, linki na forum bmw (o ile fora istnieją jeszcze). Żeby kabel i oprogramowanie działało musiałem stawiać wirtualną maszynę z Win98.


A i nie zapomnij o słowniku pół - ger. Mi najlepiej INPA działała w wersji niemieckiej. Kiedyś przy ustawianiu hamulców kiedy miałem trzymać pedały wciśnięty, to pompowałem nim i odwrotnie. Efekt był taki, że jak hamowałem to słychać było jakby młot w kowadło walił. Na szczęście szybko udało się to odwrócić ze słownikiem już.

Zaloguj się aby komentować

Elo elo 3-2-0. Przed Wami szósta część z serii #uwagaklasyk gdzie nieregularnie opisuję samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe. 
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
Poprzednio przedstawiałem:
-Fiat Multiplę https://www.hejto.pl/wpis/czesc-startuje-z-tagiem-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedstawial-samoch
-Volkswagena Golfa 2 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-chcialbym-was-powitac-na-tagu-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedst
-Forda Focusa 1 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-oto-trzecia-odslona-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-przedsta
Nissana 350Z https://www.hejto.pl/wpis/czesc-przed-wami-czwarta-czesc-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-prz?commentId=df801296-6176-44a5-abab-a7a5ed90e339
Fiata Seicento Sporting https://www.hejto.pl/wpis/dzien-dobry-niniejszym-przedstawiam-piata-czesc-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-niereg
Dziś przypomnę o istnieniu Mazdy MX-5 NB
Jako, że w Polsce jesień trwa 9 miesięcy (a i lato bywa kapryśne) grzechem by było nie zaopatrzeć się w kabrioleta. A tak na poważnie to zakup akurat tego modelu może okazać się opłacalny.
Dlaczego Mazda MX-5? Bo to tylnonapędowy, japoński, dwuosobowy roadster-miniaturka, czyli samochód właściwie na wyginięciu. Ceny poprzednika już wystrzeliły w kosmos a tak po prawdzie model NB bardziej zapisał się w popkulturze. Miłośnicy starych Need For Speedów z pewnością mieli okazję do wirtualnych przejażdżek Mazdą. Dodam jeszcze, że szczególnie poszukiwana będzie wersja 10th Anniversary Edition ale jej zakup nie jest łatwy.
Jaki silnik wybrać? Do auta mającego dawać frajdę z jazdy oczywiście ten mocniejszy - 1,8.
Na co uważać? Jak to w starym Japończyku, pobór oleju i rdza.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
ab863fa8-91fa-454f-ae97-dd9dfee2673a
SuperSzturmowiec

widziałem te nową mx na Patelniach w Chabówce nie wiem czy kierowca nie chciał szybciej jechać ale dopiero za zakrętami mnie wyprzedził xD

Zaloguj się aby komentować

W nawiązaniu do wpisu sprzed miesiąca https://www.hejto.pl/wpis/zamowilem-sobie-nfs-most-wanted-po-kilkunastu-latach-przerwy-ciesze-sie-jak-male chciałbym podzielić się wrażeniami z pełnoletniej gry NFS Most Wanted.
Bez owijania w bawełnę - gra wciąż dostarcza i to bardzo. Jest to niejako pomnik tamtych czasów zarówno pod względem wizualnego tuningu pojazdów jak i osobliwych strojów/fryzur postaci. Te ostatnie, choć przerysowane, idealnie się w ten klimat wpasowują. Podobnie jak infantylne cutscenki. BMW M3 GTR jest znakomicie wpleciona w fabułę (a raczej stanowi jej trzon) i wcale się nie dziwię, że jest to jedno z najbardziej kultowych aut z gier ever.
Muzyka miażdży, zarówno hip hop w menu jak i rockowe/elektroniczne kawałki podczas wyścigów. Pod tym względem poziom Undergrounda 1 czyli top.
Grafika w wersji na PS2 to największa wada, obraz jest pełen pikseli i mało szczegółowy. Czasami wręcz można nie zauważyć przeszkody z tego powodu. Na PC jest sto razy lepiej pod tym względem.
Sama rozgrywka jest naprawdę świetna, mamy dużo rodzajów wyścigów jak i wyzwań. Miejscami bywa trudno co tylko wzmaga satysfakcję. Pięcie się do góry po Czarnej Liście z czasem staje się coraz bardziej wciągające.
Podoba mi się, że w przeciwieństwie do Undergroundów nawet seryjne auto, jeżeli w realu jest szybkie, daje już frajdę z jazdy. W ogóle oddawanie poczucia prędkości to mocna strona tej odsłony.
Podsumowując: warto zagrać w NFS Most Wanted 2005 i to nie tylko ze względu na sentyment. Po niemal dwóch dekadach to wciąż bardzo solidna ścigałka.
#gry #needforspeed #nfs
fd5b809e-09f8-4a00-aa80-35e3aac0fc20
pietruszka-marian

@CoryTrevor tez niedawno gralem, lepsza niz nowe gry

NobodyCares

@CoryTrevor Kurde

pograłbym se

Kubilaj_Khan

@CoryTrevor ciagle gram na ps2 na 4k oled. Mam bezprzewodowego pada i dongla żeby podłączyć przez hdmi. Grafika jest dobra i ostra. Ten dongiel ma chyba wplyw (wydaje się to dziwne ale wszystkie gry, które odpalam wyglądają lepiej niż je pamiętam).

Zaloguj się aby komentować

Autentyk z dzisiaj. Dzwonię na ogłoszenie w sprawie Poldka Caro, odbiera dziadek. Pytam:
-W jakiej kondycji jest silnik?
-Silnik jest dobry tylko ostatnio mi się bardzo podnosiła wskazówka od temperatury. Ale to już naprawione
-To w jaki sposób Pan naprawił?
- Odpiąłem wtyczkę
#motoryzacja #polonez #heheszki I trochę #uwagaklasyk
Tank1991

@CoryTrevor ale widze tez ze kolega świerzak w temacie bo inne pytanie sie zadaje przy kupnie dziadkom, silnik nie jest wogole kluczowy

megawonsz9

@CoryTrevor Jeżeli zmieniasz auta tak często to musisz mieć na to wygodny sposób. Masz trzecie auto przejściowe czy najpierw kupujesz nowe a później sprzedajesz stare?

CoryTrevor

@Basement-Chad takie podejście też szanuję i to szczerze. Wiesz co masz. No i po prawdzie jest to najbardziej ekologiczne.


@trzy miałem różne auta. Tańsze, droższe, szybsze, wolniejsze, ciekawe, nieciekawe... nigdy nie musiałem ich złomować bo nie kupuję złomu. Auto może być stare ale w dobrym stanie.


@megawonsz9 zawsze jest auto żony, poza tym często kupię auto zanim sprzedam poprzednie.

Zaloguj się aby komentować

Dzień dobry. Niniejszym przedstawiam piątą część z serii #uwagaklasyk gdzie nieregularnie opisuję samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe. 
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
Poprzednio przedstawiałem:
-Fiat Multiplę https://www.hejto.pl/wpis/czesc-startuje-z-tagiem-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedstawial-samoch
-Volkswagena Golfa 2 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-chcialbym-was-powitac-na-tagu-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedst
-Forda Focusa 1 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-oto-trzecia-odslona-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-przedsta
Nissana 350Z https://www.hejto.pl/wpis/czesc-przed-wami-czwarta-czesc-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-prz?commentId=df801296-6176-44a5-abab-a7a5ed90e339
Dziś w roli głównej Fiat Seicento Sporting
Czy się komuś to podoba czy nie, poprzednik Seicento czyli Cinquecento Sporting, zaczął już być poszukiwanym youngtimerem. W tej chwili na olx są tylko dwa egzemplarze, jeden za 5500zł, drugi za 11000. Cieniasy drożeją już nawet za zachodnią granicą, gdzie ceny za zadbany samochód osiągają nawet 5000 euro. Nie trudno się domyśleć, że podobny los spotka następcę. Wersje Schumacher i Abarth to właściwie pewniaki.
Dlaczego Seicento Sporting? Bo to tani, prosty jak cep samochód, który może służyć jako wózek zakupowy z szansą na wzrost cen w najbliższych latach.
Jaki silnik wybrać? Tutaj nie ma wyboru, był tylko 1.1.
Na co uważać? Właściwie tylko na wypadkowość i korozję, te auta są skrajnie proste w naprawach i mają bardzo tanie części.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
90ccf1df-e32c-4b46-827d-f6356a8977fb
Budo

Pomyśleć, że ten mały żółty chrabąszcz był kiedyś uznawany za ładne, pożądane i szybkie nawet auto

kamilbrawo2

@CoryTrevor ostatnio dorwałem najrzadszą wersję seicento dvag w bardzo dobrym stanie z wszystkimi oryginalnymi elementami jedynie malowanie i naklejki mnie jeszcze czekają do odnowienia

72bb45fe-ed1c-4654-ac6e-514c1025db7c
Felonious_Gru

@CoryTrevor wiesz dlaczego fiaty drożeją?

Bo blacharka leci szybciej niż inflacja

Zaloguj się aby komentować

Cześć! Przed Wami czwarta część z serii #uwagaklasyk gdzie nieregularnie przedstawiam samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe. 
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
Poprzednio przestawiałem:
-Fiat Multiplę https://www.hejto.pl/wpis/czesc-startuje-z-tagiem-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedstawial-samoch
-Volkswagena Golfa 2 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-chcialbym-was-powitac-na-tagu-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedst
-Forda Focusa 1 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-oto-trzecia-odslona-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-przedsta
Dzisiaj odcinek dla bogoli lekko kłócący się z tym co pisałem powyżej - Nissan 350Z
To nie jest samochód tani i nigdy nie był. Nikt rozsądny nie nazwie go też złomem. Uważam jednak, że rynek wtórny nie doszacował go cenowo i w perspektywie kilku lat możemy spodziewać się kwot 6-cyfrowych. Obecnie na portalach ogłoszeniowych jest kilka egzemplarzy w cenie około 50000zł co za kilka lat może wydać się absurdalne.
Dlaczego Nissan 350Z? Bo to mocne, tylnonapędowe, japońskie coupe, które miało swoje miejsce w tuningowej popkulturze początku XXI wieku. 350Z było głównym samochodem w NFS Underground 2, która przez wielu jest uważana za najlepszą odsłonę serii. Był to również pojazd czołowego antagonisty w Fast and Furious Tokyo Drift. Skoro Skyline R34 i Supra MK4 są wyceniane na pół bańki to nie widzę powodu dla którego 350Z ma nie kosztować ponad 100000zł.
Który silnik wybrać? Tam było 3,5L w sześciu smakach i nie wypowiem się, która z wersji jest najlepsza, tutaj już trzeba eksperta.
Na co uważać? Na auta bez udokumentowanej historii, zwłaszcza ściągane z USA.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
9a7be2e5-aa06-43be-933c-b2f7a18f2656
nobodys

@CoryTrevor warto jeszcze pamiętać o opinii eksperta XD


https://streamable.com/yd18yo

Budo

@CoryTrevor co do nazwania złomem, to zależy od stanu, założę się, że są takie że ochoczo nazwałbyś je uber grzybami

Misio_Puszysty

@CoryTrevor IMHO one (poki co) nie trzymaja ceny przez to ze 370Z tlukli do 2021

Zaloguj się aby komentować

Cześć. Potrzebuję takie obejmy do huśtawki ale o wymiarach 60x40mm. Jakieś porady gdzie mógłbym ją zakupić? Znajduję tylko obejmy do paneli siatkowych a tam jest chyba trochę za cienka blacha.
#pytanie #majsterkowanie
e4ff67f5-888e-492d-971a-3e05a4047d73
dez_

@CoryTrevor 60x40? Nie za liche (nawet jeśli stalowe)? Opaska do płotu panelowego zła nie będzie, chyba że jakaś mega marketówa.

LinuxPL

@CoryTrevor Kup sobie cienki płaskownik z blachy kwasoodpornej/ ocynkowanej wyklep na czymkolwiek co ma kant. Na koniec wiercisz dziurę i masz.

CoryTrevor

@dez_ 60x40 bo taki profil ma górna belka

@LinuxPL w ostateczności będę rzeźbił ale wolałbym kupić gotowce. Zwłaszcza, że i tak musze kupić karabińczyki z tulejką.

Zaloguj się aby komentować

Cześć! Oto trzecia odsłona wpisu z serii #uwagaklasyk gdzie nieregularnie przedstawiam samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe. 
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
Poprzednio przestawiałem:
-Fiat Multiplę https://www.hejto.pl/wpis/czesc-startuje-z-tagiem-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedstawial-samoch
-Volkswagena Golfa 2 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-chcialbym-was-powitac-na-tagu-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedst
Z kolei dziś być może zaskakująca propozycja czyli Ford Focus MK1
Tak jak o wielu samochodach się mówi, że już za późno by znaleźć dobry egzemplarz, to z Focusem jest jeszcze dość komfortowo i mój wpis jest niejakim uprzedzaniem faktów. Ogłoszeń jest sporo a auta są tanie z racji wieku bo niemal żaden użytkownik nie bierze pod uwagę, że poczciwa Foka może kiedyś zdrożeć. Ale czy słusznie?
W 2021 roku ukazał się raport firmy Hagerty zawierający 10 aut, które wkrótce powinny zyskiwać na wartości https://www.hagerty.co.uk/articles/market-analysis/britain-2021-bull-market-list/ . Wśród propozycji oczywistych typu Mini, Toyota MR2 czy Aston Martin DB7 znalazło się miejsce również dla Forda.
Focus był nowym rozdaniem dla europejskiego oddziału firmy. Następca budżetowego Escorta pod każdym względem mógł konkurować z Golfem IV, pod niektórymi aspektami nawet go przewyższając. Focus był jak sygnał do ataku. Kolejne modele stworzone według New Edge Design również zdobyły uznanie, choćby Mondeo MK3.
Nie zapominajmy również o Focusie WRC, za kierownicą którego Colin McRae odnosił rajdowe sukcesy. Pokłosiem powyższego była seria gier, gdzie Ford był twarzą dwóch okładek.
Ciekawostką jest, że przy okazji Focusa Ford zainwestował sporo pieniędzy w marketing. Tym modelem w świetle fleszy wozili się choćby Wojciech Malajkat, Zbigniew Zamachowski czy Janusz Stokłosa. Pod koniec lat 90 nie było to częste zjawisko.
Dlaczego Focus Mk1? Myślę, że kilka zdań powyżej wyczerpało temat.
Który silnik wybrać? Celowałbym w wersję ST170, która wciąż jest przystępna cenowo. Poza tym dowolna benzyna ale bez gazu.
Na co uważać? Jak to w Fordzie na rdzę (progi, nadkola, klapy bagażnika, doły drzwi). Silniki benzynowe jeżdżące na gazie miewają problemy z gniazdami zaworowymi.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
df5cae1c-d10a-4179-ba13-8804654d74f9
CoryTrevor

Wiele aut miało nie zdrożeć. Kilka lat temu toczyły się podobne dyskusje na temat BMW E36, dzisiaj już nawet ładne E46 pikują. Podobnych przykładów jest wiele. W tym sporcie chodzi o wyprzedzanie trendów.

Odczuwam_Dysonans

@CoryTrevor oo, Foka. Ziomek miał Fokę, siostra miała Fokę, ziomek ziomka miał Fokę którą serwisowałem, plus wywodzę się z Fordów i Fordy się pierwsze dłubało xD

Ogólnie spoko wozy, ST170 myślę że ostatnia chwila żeby wyrwać we w miarę sensownych pieniądzach, chociaż szukałbym raczej za granicą niż w kraju.


Jeśli ktoś z kolei chce gruzoyoungtimera, to szczególnie polecam 1.8TDDI. To jest ten prawdziwy "stary diesel" na pompie, który pojedzie na wszystkim. Kultura pracy może i taka se, ale spokojnie można się zamknąć w 7-8 litrach gnoju w mieście, na trasie nawet 6 z groszem jest osiągalne, silnik jest elastyczny i można się tym przyjemnie toczyć. TDCI też jest OK, parametry ma lepsze, ale nie jest tak niezajebywalny i można się wpakować w koszty.

Benzyny to też udane konstrukcje, Zeteci. Ich jedyną słabą stroną są głowice, tzn. w Fokach mamy już Zetec-R Blacktopy. Poprzednie, zwane Silvertopami (Zetec-E) ze względu na kolor pokrywy zaworów, miały regulację luzu zaworowego na hydraulice - hydropopychacze. I to było praktycznie bezobsługowe. W nowszej odmianie mamy regulację płytkami, co potrafi swoje kosztować, chociaż oczywiście nie robimy tego co wymianę oleju. Niemniej luzy warto weryfikować. Miałem kiedyś pacjenta, Mondeo mk2, gdzie auto zaczęło nierówno pracować, wypadał zapłon, prychał, etc. Pierwsza diagnoza - dużo niższa kompresja na jednym garze. Pierwsze co przychodzi na myśl, to targanie głowicy. Jednak kumpel mechanik spytał czy to Blacktop, i właśnie przypomniał że tam są już płytki i może trzeba wyregulować. I rzeczywiście, po regulacji auto jeździ bezawaryjnie do dzisiaj, a to było już pewnie z 8 lat temu czy coś. Niemniej warto o tym pamiętać. Co do LPG i gniazd zaworowych, to rzeczywiście są one dosyć wrażliwe, niemniej wypalają się głównie przez zbyt ubogą dawkę - we wspomnianym Mondeo silnik lata na LPG od, nie wiem, 15 lat? I nic się nie dzieje, jednak tą instalację sam regulowałem, przynajmniej po paru latach, i raz jeszcze, nie ma z tym żadnego problemu - zróbcie ładne wykresy czasu wtrysku i będzie spoko. Przy czym piszę konkretnie o silniku Zetec-R, 1.8 i 2.0 i to bardzo dobry wybór, proste, niezajebywalne - to na nim zbudowano wersję ST170, a także doładowaną wersję RS, już jako Duratec, i są to motory dobrze rozpracowane pod względem tuningu. Chociaż 1.4 i 1.6 to również ciekawe silniczki. Zetec-SE, bo tak się zwą, to konstrukcja którą Ford opracował w kooperacji z Yamahą. Mamy pojemności od 1.25 np w Fieście mk4, do 1.7 w Pumie. Dosyć zaawansowana konstrukcja jak na swoje czasy. Te motory lubią wysokie obroty, mają taką Yamahową charakterystykę, jest to jednak okupione spalaniem - jeżdżąc żwawo zużycie paliwa nie będzie wcale odstawać od wersji o wyższej pojemności. Chociaż oczywiście jeżdżąc spokojnie można zejść nieco niżej. Tak czy siak na gazowóz szukałbym 1.8 albo 2.0.

Skrzynie MTX bardzo dobre, ciężkie do ubicia. Rozwinięcie starego Fordowskiego MT75 z, np. Sierry - podobnie 1.8TDDI to rozwinięcie starawego 1.8TD który nie cieszył się przesadną estymą. A o Endurze TDDI złego słowa nie powiem.


Co do blacharki - Focus poza taką ogólną rdzą jak doły drzwi, ma problem z gniciem wózka, kołyski, wahaczy, etc. Do tego stopnia, że siostrze kiedyś przegnił wahacz i jebnął przy zjeździe na obwodnicy (!) a auto było parę miesięcy wcześniej na przeglądzie, fakt że mnie tam nie było, ale rzeczywiście z wierzchu nie było widać że stali tam już nie ma, był jedynie nalot. Przegnił od wewnątrz. Na szczęście, przynajmniej jeśli chodzi o kołyskę pod silnik to są dostępne w relatywnie niewielkich pieniądzach. Tak samo gniją wózki z tyłu, ale tego już nie robiłem bo niestety siostra mając już parę miesięcy nowe auto, w końcu pchnęła go za jakieś grosze - a szkoda, wtedy byłem akurat pod kreską, a dzisiaj sam chętnie bym go wziął i ogarnął.

Ogólnie części są dostępne i niedrogie, przy czym o ile rdzę na drzwiach czy progach można zignorować, tak zawieszenie polecam solidnie przejrzeć. Może to zaważyć o opłacalności zakupu gruza, z drugiej strony kołyskę + wahacze idzie kupić za kwotę rzędu 600zł.

Odczuwam_Dysonans

Generalnie mechanika tego pojazdu to jeszcze czasy kiedy auta nie były projektowane "przez księgowych", materiały są dobrej jakości (poza tym zawieszeniem), wszystko jest przewymiarowane, także jak ciąłem takiego to jeździł do samego końca - po prostu wziął i ugnił i nie opłacało się go ratować. I to jest słowo-klucz, korozja. Na ten moment coś w stylu zadbanego 2.0, powiedzmy z małymi rdzawkami, powinno się dać wyrwać we w miarę dobrych pieniądzach (ale nie sprawdzałem), jednak już jest tego dużo mniej bo pogniło a nikt nie chce tyle inwestować w starego Forda. Stąd jeszcze nie teraz, ale za dekadę taki ładny, ogarnięty seryjny Focus w jakiejś fajnej wersji też będzie coś wart. Nie żeby to była inwestycja o wielkim zwrocie, ale jak się trafi fajny, od dziadka sąsiada czy coś, to jak najbardziej warto go rozważyć. Zrobić blachę, zabezpieczyć i mamy auto które potrafi dać frajdę z jazdy - bo tym się super śmiga, zawieszenie z tyłu to wielowahacz który od początku był chwalony, co ciekawe poza korozją ciężko go wytłuc. Zwykła belka w konkurencyjnym Golfie 4 nie ma podejścia, i czuje się to w zakrętach. Oczywiście wnętrze jakościowo to typowy Ford, ale to auto które na prawdę można lubić.


Nie będę opisywał dziesiątek przygód i anegdot związanych z tymi autami które się przetoczyły w moim życiu, przytoczę jedynie najstarsze moje wspomnienie #boomeralert;

Kiedy wyszedł Focus, to chodziłem do nauczania początkowego do typowej, starej podstawówki "tysiąclatki" (albo przynajmniej w tym stylu, był schron xD). Obok szkoły, wracając z niej, zawsze mijałem budkę z lodami, zapiexami, etc, taki w sumie trochę większy kiosk. Któregoś dnia na tym szerokim chodniku, centralnie przed budą, stanął srebrny Ford Focus. Wierzcie lub nie, ale linia tego auta była kosmiczna w porównaniu z innymi autami wypełniającymi pejzaż lat 90-tych. Owszem, to już nie te czasy gdzie jeździły tylko Maluchy, Kanty i Polonezy i ew. inne demoludzkie pojazdy (chociaż były w zdecydowanej przewadze), jednak jak pojawiała się fura zachodnia to były to wciąż raczej auta projektowane na kształt klina, kanciaste, pudełkowate. A Foka miała fajną bryłę i taką lekkość w sobie. Po paru latach oczywiście jej wygląd się opatrzył, ale na samym początku robił konkretną robotę.

No i gość z tej budy nie krył dumy, ogólnie był spoko facet i zawsze zagadywał, ale pamiętam jak nam szczęki opadły, szczególnie że mogliśmy popatrzeć na auto z bliska. Sama deska która była obła i spójna z resztą auta rozwalała mózg, gdy na codzień rodzice powozili Polonezem w którym deska... A z resztą, nie będę się pastwić xD


Anyway, takie ST170 to w zasadzie instant-youngtimer i ostatni dzwonek, jednak jeśli macie np. w rodzinie ładną Fokę w spoko wersji, to warto rozważyć zaopiekowanie się blacharką. Dzisiaj sprzedacie to za grosze, a w dłuższej perspektywie będzie to coś warte - auto popularne, ale jednocześnie przełomowe i ze względu na jakość blach skazane na wyginięcie. No i to auto jest po prostu spoko, jak o poprzednim Golfie 2 pisałem jako o aucie nudnym, tak Foki za takie nie uważam. A wbicie się na jakiś wiraż dohamowując się lewą stopą potrafi wyzwolić banana na twarzy

Zaloguj się aby komentować

Cześć! Chciałbym Was powitać na tagu #uwagaklasyk gdzie nieregularnie będę przedstawiał samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe. 
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
W dzisiejszym odcinku znany i lubiany Volkswagen Golf 2
Wiem, ze jest ich wciąż sporo. Wiem, że facet od hydrauliki podjechał takim do Was dzisiaj rano. Nie zmienia to faktu, że już szalenie trudno o dobry egzemplarz. Ładne i rozsądnie wyceniane samochody z silnikiem od 1.6 w górę znikają z ogłoszeń w ciągu kilku godzin. W zeszłym roku przez bite dwa miesiące szukałem "dwójki" i odpuściłem. Albo ogłoszenie od razu znikało, albo auta okazywały się skrajnie skorodowane. Przebijanie przez kupujących cen z ogłoszenia jest już na porządku dziennym co też o czymś świadczy.
Wersje GTI czy Country to oczywiście już drogie youngtimery pełnym ryjem.
Dlaczego Golf 2? Bo to świetne daily, z którym nikt Was nie wygoni ze zlotu klasyków.
Który silnik wybrać? Właściwie każdy poza wolnossącym 1.6D, który w dzisiejszych czasach nie nadaje się już do bezpiecznej jazdy.
Na co uważać? Golf lubi nie mieć podłogi i na tym bym się skupił. Mechanika właściwie wszystkich wersji poza G60 (życzę powodzenia w szukaniu ) jest pancerna.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
198f4713-5516-4260-8c29-a2f477c47eda
Odczuwam_Dysonans

Wydaje mi się, że mimo wszystko już parę lat za późno. Ale jeśli trafi się jakiś dziadkowóz w dobrym stanie, to czemu nie. Bardzo dobry wybór na wejście w świat jąktajmerów, dosyć bezpieczny. Jedyny minus to to, że, w moim odczuciu, to auto jest nudne. Dobre, nawet bardzo, ale nudne. Niemniej fajna polecajka, wrzucaj kolejne, jestem ciekaw co będzie następne :)

Cezior

Jeździłem MK2 ponad 4 lata, miałem dwie sztuki 1.3 benzyna (gaźnik i wtrysk) i wspominam te auta wspaniałe. Czemu? Ze względu na to ze byly to moje pierwsze auta i byłem młody i miałem czas żeby samemu to drutować pod domem xD obecnie nie kupiłbym na daily chyba ze by mnie sytuacja zmusiła chociaż znaleźć zadbana dwójkę to trzeba wydać ponad 3k€ lekko ugulem, wspaniałe auto, nie polecam na daily xD

Reo

1.6D mocowo nie wyrabia ze nie jest bezpieczny?

Zaloguj się aby komentować

Cześć!
Startuję z tagiem #uwagaklasyk gdzie nieregularnie będę przedstawiał samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe.
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
Na pierwszy ogień: Fiat Multipla 1998-2004
Celowo wpisałem 2004 choć produkcja tego modelu zakończyła się w roku 2010. Warte zainteresowania są wyłącznie przedliftingowe egzemplarze, z charakterystyczną "bulwą" pod przednią szybą.
Dlaczego Mutlipla? Chyba żaden model na europejskim rynku, w równym stopniu nie kojarzył się z brzydotą. To nie jest auto jakich wiele, tylko kawał historii motoryzacji. Twór będący bohaterem memów i dowcipów wielkimi krokami zaczyna znikać z dróg. Na ten moment na portalu olx dostępne są 3(!) egzemplarze na całą Polskę.
Który silnik wybrać? To bez znaczenia bo żaden nie jest 100% bezpieczną opcją. 1.6 ma swoje bolączki (np delikatne głowice), a JTD choć solidny jest już starym dieslem common rail z całym dobrodziejstwem inwentarza. Nie odkryję Ameryki ale trzeba się kierować stanem.
Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na korozję. W Multipli lecą progi co jeszcze jest do zniesienia, ale jeżeli "zarazi się" podłoga, koszty mogą zrobić się zbyt duże.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
e3baa96c-ff78-46f6-8758-7d7043cfa173
Romanson

@CoryTrevor Jako posiadacz, chciałbym ostrzec, że istnieje internetowy klub, a co więcej - nawet zloty ̶m̶a̶s̶o̶c̶h̶i̶s̶t̶ó̶w̶ miłośników Multipli, jak również zwyczaj pozdrawiania się na drodze.

Był to pierwszy model Fiata oparty na systemie budowy podwozia "Space frame", a stawiając na ekstrawaganckie wzornictwo wnętrza, założeniem było dobre samopoczucie podróżującej nim rodziny oraz funkcjonalność, przy stosunkowo niewielkich wymiarach.

Jako ciekawostkę, wrzucam link do strony, na której można zobaczyć wyposażenie opcjonalne, jak na przykład pakiet aerodynamiczny, czy małą Multiplę cabrio, mieszcząca się w bagażniku: http://www.multipla.vateronline.de/lineaccessori/start.html


Edytka - pozwolę sobie na sprostowanie błędnej informacji w którymś z komentarzy powyżej, jakoby wyprodukowano niemal 3 miliony egzemplarzy. W rzeczywistości powstało ich około 340 tysięcy.

Dodam jeszcze na koniec, że najlepszy czas na zakup sensownie utrzymanej Multipli w rozsądnych pieniądzach już niestety minął, a gdzieś w pamięci mam komentarz, w którym ktoś szukał tego modelu, ale w końcu dał sobie spokój i pojechał kupić Hyundaia Matrixa, gdzie dowiedział się od właściciela, że ten szukał Multipli, a że nie znalazł godnej uwagi, to kupił Matrixa. Multiplorekurencja.

dradrian-zwierachs

Myślałem o multipli, ale stanęło na innej brzydulce corolla mr97

Adonix

@CoryTrevor tylko w pl nie znajdziesz egzemplarza godnego uwagi.

Zaloguj się aby komentować

zboinek

@CoryTrevor it's beautiful. Dobry start dnia

Half_NEET_Half_Amazing

@CoryTrevor

co wy wiecie o muzyce ludowej Tyrolu XDD

raz się najebałem przed kompem to zwiedziłem prawie całe to uniwersum XDD


https://www.youtube.com/watch?v=8_UnANdDqJc

Zaloguj się aby komentować

Najbardziej irytującym zwyczajem polskich kierowców jest wyprzedzanie bezpośrednio po wyjeździe z terenu zabudowanego. Jedziesz sobie w zabudowanym w okolicach przepisowej prędkości a na 100m przed znakiem Vin Diesel w swoim Golfie 1.4 jest już przyklejony do Twojego zderzaka z włączonym kierunkiem. Na wysokości znaku zaczyna wyprzedzać a za nim kolejni kierowcy. Przepisy zabraniają przyspieszać pojazdowi wyprzedzanemu, więc jedziesz wolniej niż powinieneś stając się ofiarą wymuszenia w majestacie prawa. Jedynym rozwiązaniem jest wczesne zwiększanie prędkości przed wyjazdem z zabudowanego czyli również łamanie przepisów.
#motoryzacja #polskiedrogi
4a93cccb-48e6-49e1-a1fb-c9d700c4f9eb
CoryTrevor

Napiszę jeszcze kilka słów wyjaśnienia. Nie chodzi o świętojebliwość bo każdemu zdarza się przekroczyć prędkość. Zwłaszcza, że znakoza na polskich drogach to rak i jeżdżąc dużo nie da się czasem czegoś nie nagiąć. Mam na myśli minimum kultury i myślenia a tego u nas niestety brakuje.

Quake

@CoryTrevor uwielbiam takie purystyczne rozkminy w kraju gdzie nawet komendant główny policji sra na prawo

Kevin_Malone

@CoryTrevor a potem taki jedzie przed tobą kolejne 20 km

Zaloguj się aby komentować