Zdjęcie w tle
zeglarstwo

Społeczność

zeglarstwo

25

Wilki morskie i szuwarowe, piraci, admirały, skiperzy, przemytnicy i lafiryndy jachtowe łączmy sie

#zeglarstwo #narkotykizawszespoko #statki
Urzędnicy oszacowali, że na 49-metrowej łodzi znalezionej na Oceanie Spokojnym w niedzielę 12 marca 2023 r. było ponad 2,6 tony kokainy. Oprócz zwłok znaleziono także dwóch ocalałych, którzy potrzebowali ratującej życie pomocy medycznej.
https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/znalezli-podwodna-lodz-widmo-na-pokladzie-dokonali-makabrycznego-odkrycia/7fzjrbs
SUQ-MADIQ userbar
acea11ac-e919-4e5a-9900-473146869c69

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
#zeglarstwo #historia #ciekawostki #modameska
Kombinezon wielorybniczy z Grenlandii, wykonany przed 1834 rokiem, jest jedynym tego rodzaju kompletnym kombinezonem na świecie. Łowca wpełzał do skafandra z foczej skóry przez centralny właz, czyniąc go wodoszczelnym przez zawiązanie włazu. Obecnie znajduje się w Muzeum Narodowym Danii
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0JMhwDUFdMXgA8DK4KRyFujyoTJTRwy4Y97EJCs8mA8nP3eohVZEh4AaWTgNsvBG2l&id=100064566046481
SUQ-MADIQ userbar
8715646c-7802-44db-baa5-180ebcc67ba3
SUQ-MADIQ

@Zgrywajac_twardziela tak

Misio_Puszysty

Tak sie zastanawiam czemu nie mogl wlazic przez ten otwor na glowe. Jedna dziura mniej.

SUQ-MADIQ

@Misio_Puszysty bo by miał za luźny kaptur gdyby przez niego właził, przy takim projekcie pracowali wszyscy inżynierowie u eskimosów

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #historia #morze
Przylądek Horn dla żeglarzy oznacza prawdziwe piekło. Trzeba mieć szczęście, żeby ten styk oceanów przepłynąć bez strat. 50 lat temu dokonała tego załoga bydgoskiego jachtu "Euros", na której czele stał kapitan Aleksander Kaszowski. Członkami załogi byli: Henryk Jaskuła w roli pierwszego oficera, młody naukowiec z Politechniki Krakowskiej Hubert Latoś, dziennikarz Zbigniew Urbanyi, ślusarz z ZNTK Henryk Lewandowski i lekarz Eugeniusz Głuszko. 
Kilka dni temu, w siedzibie Sekcji Żeglarskiej Lotto Bydgostia odbyła się uroczystość upamiętnienia tej wyprawy. W uroczystości uczestniczył Hubert Latoś – jedyny żyjący uczestnik tej wyprawy. Podczas uroczystości Hubert Latoś podzielił się wspomnieniami z wyprawy. Pokazano filmy i zdjęcia dotyczące rejsu. Uczestnicy uroczystości obejrzeli też wystawę poświęconą Hornowi.
To była prawdziwie szalona wyprawa. Z racji uwarunkowań politycznych i ekonomicznych, rejs zaczął się w Chile, a Euros został przetransportowany do Ameryki Południowej z Gdyni na pokładzie statku handlowego "Czacki". 
Dramatyczne chwile czekały bydgoszczan, gdy zbliżali się do pięćdziesiątego równoleżnika. Przez bite dwa tygodnie szalał potężny sztorm. Fale sięgały wysokości 20 metrów. Wichura tak przechyliła jacht, że całym żaglem położył się na fali i prawdziwym cudem udało się z tego wybronić. - Zepsuł się silnik, który kiedyś poruszał traktor w jakimś PGR-ze pod Brodnicą, więc mogliśmy liczyć tylko na żagle. Pękały nam wanty, co groziło w każdej chwili połamaniem masztu - relacjonowali żeglarze. 
- Myśmy cenę za tę wyprawę zapłacili ogromną - wspominał wyprawę kapitan Kaszowski. - Droga na Horn zwłaszcza od 50. stopnia szerokości geograficznej była koszmarna. Pamiętam, że każdy kolejny sztorm był silniejszy od poprzedniego. Wprost nie da się opisać, jak wyglądały te fale. Najbardziej niesamowite było to, że mimo tak strasznej pogody, nie straciliśmy ani jednego żagla.
27 lutego tuż po 23.40 jacht przeszedł południk przecinający przylądek. Następnego dnia "Euros" zawrócił na północ, a 20 marca przybił do brzegu w Buenos Aires.
Obszerny artykuł o kulisach tej wyprawy, sylwetce Kapitana Kaszowskiego, budowie Eurosa i jego dalszych losach, rywalizacji bydgoskich żeglarzy z kapitanem Krzysztofem Baranowskim w niezwykle ciekawym artykule Gazety Wyborczej Bydgoszcz.
https://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/7,48722,29446626,tysiace-mil-morskich-zeglugi-z-kapitanem-kaszowskim-50-lat.html#commentsAnchor
Warto też nadmienić, że w 1979 roku Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi napisali książkę "Eurosem na Horn".
Fot. Michał Żurawski i archiwum rodzinne uczestników wyprawy.
Kujawsko-Pomorski Okręgowy Związek Żeglarski
SUQ-MADIQ userbar
5fa3c8b3-dfe9-4391-b397-e8fd30a11770

Zaloguj się aby komentować

jimmy_gonzale

@SUQ-MADIQ coś podejrzanie tanio.

KHOT

@jimmy_gonzale niekoniecznie, popatrz na proces odbudowy Tally Ho na Youtube. Tutaj może być w trochę lepszym stanie, ale też mocno spróchniałe drewno przykryte świeżą farbą i łajba się nadaje do odbudowy w którą włożysz kolejne kilkaset tysi.

Zaloguj się aby komentować

Nawigacja mechaniczna produkcji radzieckiej
#gruparatowaniapoziomu #zeglarstwo #lotnictwo #kosmos #ciekawostki
https://youtu.be/dmHaCQ8Ul6E
SUQ-MADIQ userbar
dfehgv-dwgcquy-wqrnj

W ostatnim tygodniu spodobał mi się komentarz w jednej ze stacji radiowych: -Rosyjska technologia w tej chwili nie potrafi wyprodukować elektrycznych szyb do Łady.

ZygoteNeverborn

@SUQ-MADIQ Wygląda jak ulepszenie mechanizmu z Antykithiry. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

UncleFester

@ZygoteNeverborn Raczej prototyp.

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #statki #jebacbiede
Rodowód projektu 430-metrowego super jachtu Aeolus wywołuje poruszenie na Międzynarodowym Pokazie Jachtowym w Dubaju?
Co robi wizjoner motoryzacji, który był odpowiedzialny za zaprojektowanie Ghosta i Phantoma dla Rolls-Royce'a , zróżnicowanego i dynamicznego zespołu projektantów wnętrz, znanego z tworzenia jedynych w swoim rodzaju przestrzeni na super jachtach i architekturze lądowej, oraz stocznię, która zbudowała jedne z największych i najbardziej rozpoznawalnych super jachtów na świecie, mają ze sobą wspólnego?
Myślę, że można się domyślić, że połączyli siły, aby zaprojektować i zbudować nowy superjacht. Ale jak widać na tych wczesnych zdjęciach, nie jest to kolejna koncepcja superjachtu. W rzeczywistości to tylko koncepcja, ale jest już gotowy dla pionierskiego właściciela i może już ubiegać się o tytuł „Superjachtu Roku”.
https://www.forbes.com/
SUQ-MADIQ userbar
429b8291-ca30-4a00-a538-1dffca86bd42
1999284a-108e-422a-b479-0a2650154d26
cfe3d2da-fe1b-4879-b5a5-8013d05398e6
Zgrywajac_twardziela

@SUQ-MADIQ

Trochę jak ta mapa z Black Ops III

f43035a6-4fe6-4207-9af2-193127c76f2e
RiverStar

@Zgrywajac_twardziela To mi przypomina którąś część Far Cry, tylko nie pamiętam którą

Zgrywajac_twardziela

@RiverStar W Intrze 1 części chyba się płynęło łódką, ale to raczej nie był jacht xd

Zaloguj się aby komentować

#bezpieczenstwonamorzu #statki
https://www.gospodarkamorska.pl/pomylili-tankowiec-z-terminalem-w-norwegii-trwa-rozprawa-w-sprawie-katastrofy-fregaty-69252
Trochę straszno, trochę śmieszno, czyli opowieść jak można pomylili tankowiec z terminalem!
W Norwegii toczy się rozprawa sądowa mająca ustalić, kto powinien ponieść odpowiedzialność za zderzenie fregaty Helge Ingstad z tankowcem Sola TS, do którego doszło w 2018 roku. W wyniku wypadku fregata przewróciła się i osiadła na mieliźnie, a zniszczenia okazały się zbyt poważne, by dało się ją przywrócić do użytku
.
Do katastrofy doszło, kiedy fregata Helge Ingstad zbliżała się do terminalu, z którego Sola TS właśnie wypływała. Tankowiec odcumował od nabrzeża i manewrował w kierunku wyjścia, trzymając się bliższej strony kanału. Sola TS miała włączone światła pokładowe zgodnie z przyjętą praktyką. Niemniej, według zeznań, ze względu na to, że tankowiec płynął blisko fiordu znajdując się de facto między fregatą a lądem, załoga Helge Ingstad uznała, że to część lądowej infrastruktury terminalu. Oficerowie byli tym samym przekonani, że Sola TS się nie porusza, samemu na pokładzie fregaty płynąc z prędkością 17 węzłów na kursie kolizyjnym. Helge Ingstad płynęła także z wyłączonym systemem AIS. Na fregacie nie było lokalnego pilota, który mógłby wyprowadzić oficerów z błędu.
SUQ-MADIQ userbar
Nemrod

@PanGargamel Napijesz się, naćpasz, a wypadek i tak by się zdarzył.

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo Cutty Sark Departure.. 
Sailboats, headed by the "Belle-Poule", and the "Palinuro" bringing up the rear, set off in the early morning of July 24, 1999 off Paimpol, from the " Cutty-Sark", a tall ship race that connects Saint-Malo (France) to Aalborg (Denmark). 
Photo credit Marcel Mochet..
SUQ-MADIQ userbar
4b8efd03-ba89-4877-8281-354a71c039b6

Zaloguj się aby komentować