Zdjęcie w tle
Gry Planszowe

Społeczność

Gry Planszowe

283

Gry planszowe i karciane wszelkiej maści. Rozmowy o klasykach, nowinkach, taktykach, upodobaniach, zasadach i innych tematach około planszówkowych

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Uśpienie

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 105/123
  • Talia: zaklęć 19/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Wędrowny handlarz

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 12/106
  • Talia: przygód 12/68
  • Typ: Wróg - Potwór
  • Liczba kart w talii: 2

Kozica- dziwny wyraz twarzy

  • Gra: Talisman - Góry 105/133
  • Talia: gór 105/117
  • Typ: Wróg - zwierzę
  • Liczba kart w talii: 2

Potok bogactwa

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 53/102
  • Talia: przygód 53/62
  • Typ: Miejsce
  • Liczba kart w talii: 1

Złota rękawica

  • Gra: Talisman - Smoki 105/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 11/46
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1

Wpis: 134
PanNiepoprawny userbar
6d954e26-9acc-497c-9ff6-ce29056f5376
515aff51-e190-40cb-99a6-a740def7c6ec
d336ac73-e8d3-4e55-b96e-93f583f894df
53d3ce4f-e865-4115-a7b7-394b3d6af6b2
ae0e3701-b003-42a1-88e8-4d76aab26523

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Zaklęcie oręża

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 104/123
  • Talia: zaklęć 18/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Gryfon

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 11/106
  • Talia: przygód 11/68
  • Typ: Wróg - Potwór
  • Liczba kart w talii: 1

Runiczne wrota

  • Gra: Talisman - Góry 104/133
  • Talia: gór 104/117
  • Typ: Miejsce
  • Liczba kart w talii: 2

Fałszywy prorok

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 52/102
  • Talia: przygód 52/62
  • Typ: Wróg - Duch
  • Liczba kart w talii: 1

Pustynny drake

  • Gra: Talisman - Smoki 104/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 10/46
  • Typ: Wróg - Smok
  • Liczba kart w talii: 2

Wpis: 133
PanNiepoprawny userbar
cfba8e92-f82e-437e-8e95-35f29dfc7782
9d791c11-2038-4000-ab54-41170baa3375
711b5751-4c92-4c3c-9d79-c8c45dd330d1
b96aeae2-742d-403d-a7c7-3911a453df10
c1385e3b-7892-4833-a4dc-6da2dba3d3ea
VonTrupka

Ta gra to ma chyba neverending cards w zestawie

PanNiepoprawny

1600+ ale fani dorobili bo było im mało :P

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Twilight Struggle na #michauhobby
Moja ocena: 9/10

Swego czasu najlepsza gra planszowa na świecie wg BGG, stąd zdecydowałem się na jej zakup.
Nie był to błąd.

Gra niesamowicie wciąga. Jedna rozgrywka to jakieś 3 godziny przy czym w ogóle nie czuje się upływającego czasu. 3 godziny zimnowojennych zmagań pomiędzy USA a ZSRR od zakończenia II Wojny Światowej aż do lat 90. XX w.

Gra wpływów pomiędzy supermocarstwami, w miarę rozwoju gry, rozrasta się: poza Europą i Bliskim Wschodem spornym obszarem staje się Ameryka Południowa, Afryka aż obejmuje cały świat. Konflikt może stawać się coraz bardziej gorący, aż do wojny nuklearnej włącznie. Gdy poziom bezpieczeństwa Defcon spadnie do zera, następuje nuklearna apokalipsa i oboje gracze przegrywają.
Niestety, najbardziej optymalna strategia to balansowanie przy niskim poziomie Defcon: gracz go obniżający ma pewne profity, dlatego gra cały czas toczy się na ostro.

To co czyni tą grę wyjątkową to to, co się w grze dzieje: w normalnych grach budujesz imperium, robisz się coraz potężniejszy, jest lepiej, lepiej, lepiej.
W tej grze w zasadzie od początku jest źle i beznadziejnie a z czasem robi się tylko gorzej. Tutaj nie budujesz imperium, tutaj zarządzasz kryzysem: zazwyczaj na ręce masz 1-2 dobre karty i z 5 kart które pogarszają twoją sytuację. Chodzi o to aby tak zagrywać karty, aby spowodować jak najmniej szkód. Do tego wydaje się jakby przeciwnik zawsze miał lepsze rozdanie i tylko ci jeszcze dokładał problemów.
Zawsze ma się za mało punktów kontroli na planszy, zawsze zły rzut kością albo zwykły pech może diametralnie zmienić sytuację w całym regionie.
Losowości jest mało choć jest czasem zbyt duża (jeden rzut kością może decydować o sytuacji w regionie na następne dekady) ale... taka jest właśnie polityka. I pomimo tej losowości gra jest NIESAMOWICIE DOBRZE zbalansowana. Obie frakcje mają całkowicie różne karty, całkowicie inne wydarzenia, zupełnie niesymetryczne możliwości, niesymetryczne przewagi. Należy dużo myśleć, planować, czasem blefować, czasem próbować odgadnąć gdzie będzie kulminacja napięć. W grze jest około setki wydarzeń i dobrzy gracze mniej-więcej je znają (w zależności od etapu gry dokładane są nowe karty, pewne stare są wtasowywane itp.) i na podstawie już zagranych można domyślić się co gracz może mieć na ręce albo jakie możliwości czekają nas w przyszłości: czy warto inwestować w Egipt, skoto do władzy dojdzie Nasser, czy lepiej dać jeden punkt kontroli w Turcji, czy może lepiej w Niemczech wschodnich. Za wszelką cenę warto mieć swoich ludzi w Iranie a może czekać na Teologię Wyzwolenia i dać swe siły w Afryce? Każda decyzja niesie wpływ na przyszłość. Asymetria mocarstw przejawia się również tym iż w pierwszej części gry przewagę ma ZSRR i Ameryką tylko walczy o przetrwanie za to w ostatniej części USA dominują i nadrabiają straty. Później, gdy zna się karty zagrane i te które jeszcze nie rozegrano dochodzi więcej myślenia i optymalizacji.

Minusem gry jest złożoność zasad: gdy umówiłem się na pierwszę grę z kolegą... nie zrozumieliśmy instrukcji. Nie jest podobna do niczego innego, koncepcja że cały czas tracisz a nie zyskujesz, karty, punkty, konflikty, przewroty, wyścih kosmiczny, NORAD, OPEC, OAS, U-2, Lech Wałęsa...
Gra jest wyłącznie dwuosobowa, dla zaawansowanych graczy i wyłącznie na 2.5-3.5 godziny gry.
Niestety sprzedałem już mój egzemplarz, czego bardzo żałuję (dlatego zdjęcia z gry z neta). Za to kupiłem sobie tę grę na Steamie. To idealne odwzorowanie planszówki. Jeżeli ktoś nie miał styczności z papierową wersją i zaczyna od komputerowej to może być duży problem i pewnie od tej strony ta gra aż tak nie zachwyci
ecbadbd3-1443-409e-92f5-ab248b8dd759
a6c41fca-917d-4753-87a8-7bfa0b9c14f2
3c7618f8-52cf-4c4e-874a-d73e0eae653b
7e637988-262c-49b7-9f6f-51a88916f25d
qweasd

@michal-g-1 Widzę, że można wyłapać polską wersję do 2 stów. Dzięki za polecajkę, jak skończę ogrywać Aeon's End Nowy Początek to zakupię

michal-g-1

@qweasd Aeon's End jest niesamowicie dobry Twiglight nie jest tak dynamiczny, niemniej czujesz jakby zdarzenia i to co dzieje się w grze miało korelację z rzeczywistym układem sił na świecie i jego historią.

qweasd

@michal-g-1 już od kilku miesięcy ogrywam podstawkę z trzema dodatkami i jest to moja ulubiona gra, a Nowy Początek ma jeszcze jakaś fabułę i kampanię, co sprawia, że jeszcze bardziej chce się na to tracić godziny co do Twilight to właśnie podoba mi się nazwiązanie do historii, może dzięki temu żona będzie bardziej zainteresowana, bo AE ją irytuje, a Robinsona uważa za bez sensu, bo szybko się ginie i ciężko wygrać xD

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Błogosławieństwo

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 103/123
  • Talia: zaklęć 17/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Sakwa bez dna - bardzo fajny przedmiot

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 10/106
  • Talia: przygód 10/68
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1

Jaskinia

  • Gra: Talisman - Góry 103/133
  • Talia: gór 103/117
  • Typ: Miejsce
  • Liczba kart w talii: 1

Zastępy niebieskie - sroga karta

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 51/102
  • Talia: przygód 51/62
  • Typ: Wróg - Duch
  • Liczba kart w talii: 1

Młoda wiwerna

  • Gra: Talisman - Smoki 103/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 9/46
  • Typ: Wróg - Smok
  • Liczba kart w talii: 2

Wpis: 132
PanNiepoprawny userbar
974be2f9-86d2-4371-a747-07138591c427
3a2da185-b4c2-400f-8963-c01cd27bb857
f74eb118-8ace-4fb4-988d-16b815923206
8c2631d0-cb80-48eb-964d-f617fdfc7493
da8ae2ee-60d6-4372-ace0-b6070e5da0e7
PanGargamel

Sakwa też spoko:) ps. ale bym pograł!

PanNiepoprawny

@PanGargamel nom, sakwa jest kozak

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Wskrzeszenie

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 102/123
  • Talia: zaklęć 16/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Starożytny artefakt - mocny

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 9/106
  • Talia: przygód 9/68
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1

Magnetyt

  • Gra: Talisman - Góry 102/133
  • Talia: gór 102/117
  • Typ: Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 2

Miecz prawdy

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 50/102
  • Talia: przygód 50/62
  • Typ: Magiczny Przedmiot - Broń
  • Liczba kart w talii: 1

Smocze leże

  • Gra: Talisman - Smoki 102/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 8/46
  • Typ: Wróg - Smok
  • Liczba kart w talii: 1

Wpis: 131
PanNiepoprawny userbar
dad060c8-b9b0-42ae-ae48-57c6cb64eb8d
3d8d7f52-0c5a-4727-b376-b1091cae7932
1017a226-cbea-4b87-bdd6-6f82296d2a17
7d800053-4aa4-42a1-a749-958b49c3ae24
c850d3d4-63cc-4670-84fe-726fae8cf58b

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Przyspieszenie

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 101/123
  • Talia: zaklęć 15/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Skrzydlate buty

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 8/106
  • Talia: przygód 8/68
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1

Źródło męstwa

  • Gra: Talisman - Góry 101/133
  • Talia: gór 101/117
  • Typ: Miejsce
  • Liczba kart w talii: 1

Żebrzący zakonnik

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 49/102
  • Talia: przygód 49/62
  • Typ: Przyjaciel
  • Liczba kart w talii: 1

Arcykapłan Cadorusa

  • Gra: Talisman - Smoki 101/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 7/46
  • Typ: Zdarzenie
  • Liczba kart w talii: 2

Wpis: 130
PanNiepoprawny userbar
9ad10e73-3a14-470e-8371-707fb848bbd7
0c855397-6353-430b-8d10-2d3bae104c7a
abf3421a-1b46-4d1f-a9fe-5ca3b3f08d7f
b49ad2bd-6e40-4b3b-94fc-ad4f6223fd29
882f8b10-fbb6-4637-9136-e13480a530ee

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Ostrzenie

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 100/123
  • Talia: zaklęć 14/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Żywiołak lodu

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 7/106
  • Talia: przygód 7/68
  • Typ: Wróg - Żywiołak
  • Liczba kart w talii: 1

Eliksir odnowienia

  • Gra: Talisman - Góry 100/133
  • Talia: gór 100/117
  • Typ: Magiczny Przedmiot - Drobiazg
  • Liczba kart w talii: 1

Piekielny wierzchowiec

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 48/102
  • Talia: przygód 48/62
  • Typ: Wróg - Duch
  • Liczba kart w talii: 1

Nalot na wioskę

  • Gra: Talisman - Smoki 100/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 6/46
  • Typ: Zdarzenie
  • Liczba kart w talii: 2

Wpis: 129
PanNiepoprawny userbar
d4612f45-546c-41dc-b519-048af131bcf9
aadba365-98ed-40c2-984e-37c5655d14c5
17f8e505-5cc6-4fa9-a7c6-faad9a6d214c
9a9a6269-806a-4d85-b8ce-17b4562dbc0f
d0a9fab7-963e-4047-8696-afb03ac2c8e8

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Wzbogacenie

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 99/123
  • Talia: zaklęć 13/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Pegaz

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 6/106
  • Talia: przygód 6/68
  • Typ: Nieznajomy
  • Liczba kart w talii: 1

Górski lew

  • Gra: Talisman - Góry 99/133
  • Talia: gór 99/117
  • Typ: Wróg - Zwierzę
  • Liczba kart w talii: 1

Dobrodziejka

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 47/102
  • Talia: przygód 47/62
  • Typ: Nieznajomy
  • Liczba kart w talii: 1

Smoczy amulet

  • Gra: Talisman - Smoki 99/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 5/46
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1

Wpis: 128
PanNiepoprawny userbar
dd7d2b0d-cab6-4d9e-a5f7-bbd2c795cdca
de376a9d-ddcb-4df5-acb4-b98e1def5ff0
6ec8dac7-c0b5-4fcd-a50e-68661a30c835
10a900f0-5318-407f-8eba-53aa51463887
41981ca7-bd16-4bd1-8770-d4704b033f1f
Nebthtet

Z tym wzbogaceniem, to w życiu by się taka przydała, połączyć z jakąś poczitowaną kością K100 i jedziemy

PanNiepoprawny

@Nebthtet próbowałem - niestety w prawdziwym życiu nie działa. Dziwne, bo nic nie było w instrukcji

Nebthtet

@PanNiepoprawny może nie wydrukowali całości opisu i wzbogaca się ktoś inny

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Przeniesienie

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 98/123
  • Talia: zaklęć 12/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Licz

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 5/106
  • Talia: przygód 5/68
  • Typ: Wróg - Duch
  • Liczba kart w talii: 1

Zamieć

  • Gra: Talisman - Góry 98/133
  • Talia: gór 98/117
  • Typ: Zdarzenie
  • Liczba kart w talii: 1

Tarcza oporu

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 46/102
  • Talia: przygód 46/62
  • Typ: Magiczny Przedmiot - Pancerz
  • Liczba kart w talii: 1

Kapłanka Codorusa

  • Gra: Talisman - Smoki 98/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 4/46
  • Typ: Wróg - Kultysta
  • Liczba kart w talii: 3

Wpis: 127
PanNiepoprawny userbar
04e0d31f-66f7-4a5d-8301-24a99900b4ea
f6503435-3095-41d1-a112-7536dd7d9838
486d4344-fcd3-4e6d-9591-273f7b8a6765
a3e19bf3-59d7-4bf5-ade6-cb035e64ecd5
f45e2437-9e5d-423f-ae2b-fc9b517cd804

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman Raz na tydzień wrzucam wybraną kartę poszukiwacza oraz zdjęcia jego figurki z planszówki Talisman i dodatków do niej

Mroczna kultystka

  • Żniwiarz
  • 4 / 5

Inwestując w Moc można dobrze przykoksić postać. Grywable

Wpis: 19
PanNiepoprawny userbar
bb17d205-3c77-455b-98ce-96c625a36393
cc6fdc61-abf1-4ea6-9742-237f52236256
89356dff-ba6f-4a0d-aae5-face7c8bf3f8
Mikel

@PanNiepoprawny

Najbardziej niezbilansowana postać w całej grze. Można ją pokonać tylko wtedy kiedy gracz nie ma szczęścia i losuje same karty przedmiotów.


Masz 1/3 szansy że po wygranej walce (z kimkolwiek, losowana karta albo przeciwnik, ważne żeby wygrać i zabić) dostaniesz punkcik siły albo mocy. Może się więc zdarzyć że po kilku turach, w których wygra ze słabszymi przeciwnikami kultystka ma tyle punktów jakiejś cechy którą Ty byś zdobywał inną postacią w godzinę.

PanNiepoprawny

Talizman nie słynie z dobrego balansu treści

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Dominacja

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 97/123
  • Talia: zaklęć 11/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Sforwa wilków

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 4/106
  • Talia: przygód 4/68
  • Typ: Wróg - Zwierzę
  • Liczba kart w talii: 1

Wiwerna

  • Gra: Talisman - Góry 97/133
  • Talia: gór 97/117
  • Typ: Wróg - Smok
  • Liczba kart w talii: 1

Mistrz rytuału

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 45/102
  • Talia: przygód 45/62
  • Typ: Nieznajomy
  • Liczba kart w talii: 1

Laska wiwerny

  • Gra: Talisman - Smoki 97/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 3/46
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1

Wpis: 126
PanNiepoprawny userbar
581a5fc7-fc65-4888-88f4-8859c672d9f0
5f809891-44e4-4838-bb16-658e56be82ee
13a42166-28b7-454b-90aa-09d92bda6026
b8910896-1d7c-4111-85b8-573528ce52da
735acba9-1f57-4a44-8591-86aa958c521d

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Przemiana

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 96/123
  • Talia: zaklęć 10/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Wilk polarny

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 3/106
  • Talia: przygód 3/68
  • Typ: Wróg - Zwierzę
  • Liczba kart w talii: 1

Batog przestworzy

  • Gra: Talisman - Góry 96/133
  • Talia: gór 96/117
  • Typ: Wróg - Duch
  • Liczba kart w talii: 1

Renegat

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 44/102
  • Talia: przygód 44/62
  • Typ: Nieznajomy
  • Liczba kart w talii: 1

Smocze łzy

  • Gra: Talisman - Smoki 96/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 2/46
  • Typ: Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1

Wpis: 125
PanNiepoprawny userbar
89816af7-2507-4eb6-8ee0-22803d6902ea
947d18d1-e92a-43c0-96ec-087c180877f8
a6d0b513-d262-4b0d-861e-901a9780e3dd
9e7c1dcb-c39a-4444-b006-532c1a8fe3dc
04680bf1-0070-40bf-a01e-c9c2b4fed202

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ostatnio zaczyeliśmy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Przemieszczenie

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 95/123
  • Talia: zaklęć 9/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 2

Czempionka

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 2/106
  • Talia: przygód 2/68
  • Typ: Przyjaciel
  • Liczba kart w talii: 1

Pustelnik

  • Gra: Talisman - Góry 95/133
  • Talia: gór 95/117
  • Typ: Nieznajomy
  • Liczba kart w talii: 1

Laska równowagi

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 43/102
  • Talia: przygód 43/62
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1

Smoczy gniew

  • Gra: Talisman - Smoki 95/140
  • Talia: smoków, Cadorusa 1/46
  • Typ: Zdarzenie
  • Liczba kart w talii: 1

Wpis: 124
PanNiepoprawny userbar
4ef208e4-2d60-440c-990b-b52346581537
f1a4a8fa-a0b1-43f5-9fac-de851c6b4b9e
5956c4ca-feba-4979-a79f-e475391c8bc0
fb2698ee-fd39-4d3c-9e0e-a4ba7b062999
d67d88a2-123e-46ab-ae6d-15b539ca40ec

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Dziś zaczynamy nowy dodatek, Królowa lodu. Dodatek typowo karciany, ale jako pierwszy wprowadzał alternatywne zakończenia. Do tego taki fajny, "mroźny" klimat kart. Dodałem też liczniki kart w dodatku (unikalnych)

Spacer po wodzie

  • Gra: Talisman - Żniwiarz 94/123
  • Talia: zaklęć 8/25
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1

Centaur

  • Gra: Talisman - Królowa lodu 1/106
  • Talia: przygód 1/68
  • Typ: Nieznajomy
  • Liczba kart w talii: 1

Wagabunda

  • Gra: Talisman - Góry 94/133
  • Talia: gór 94/117
  • Typ: Przyjaciel
  • Liczba kart w talii: 1

Obrońca

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora 42/102
  • Talia: przygód 42/62
  • Typ: Wróg - Kultysta
  • Liczba kart w talii: 1

Niebiański smok - musiałem go oddzielnie skanować, bo zabrakło skanu. Fajna grafika

  • Gra: Talisman - Smoki 94/140
  • Talia: smoków, Grilipusa 47/47
  • Typ: Nieznajomy
  • Liczba kart w talii: 1

Wpis: 123
PanNiepoprawny userbar
05a287a6-13d2-4911-bb8e-37333997ccc9
1dd9dcd7-8d19-4fbb-b9e4-7cbc094e2480
18d51ac2-6235-4ea9-a66f-d79e80b9088a
75265b2e-7f5e-4520-8607-77858af24e19
24d281a5-4eed-4e12-8509-496cd21244a3

Zaloguj się aby komentować

Diuna: imperium na #michauhobby
Moja ocena: 8/10

To gra która idealnie przenosi klimat książki i filmu na mechanikę gry oraz idealnie przenosi postacie i wydarzenia z kart do zagrania na mechaniki. Gdy widzimy jakąś postać / miejsce / gildię / wydarzenie z filmu, generalnie właśnie to powinna w grze robić. Klimat oddany jest w 100%.
Zawsze gramy w 3 lub 4 osoby, każdy gracz dzierży losy swojego rodu. Gdy graczy jest za mało (można grać solo), dochodzi automatyczny przeciwnik (to może być nieco wybijające z rytmu lecz mechanika gry stworzona jest tak, iż gra ma sens przy min. 3 graczach).
Mamy więc intrygi, sojusze, blef, flintę w fincie, bezwzględną walkę o władzę i wpływy nad pustynną planetą Arrakis.

Należy zdobyć 10 punktów zwycięstwa, aby wygrać grę, więc nie tak wiele, zważywszy że w wielu grach kończy się mając wynik 30, 100, 150 punktów... I to jest jedna z cech tej gry: wszystkiego jest raczej mało. Mało wody, przyprawy, pieniędzy. Każdy żeton zasobu, każda karta, wydarzenie – wszystko jest cenne i ważne. Zastanawiasz się nad wydaniem każdego jednego zasobu bo wszystko może się przydać w wielu miejscach, wszystko jest ze sobą powiązane. A wystarczy zebrać tylko 10 punktów…
W dużym ogóle mechanizm jest taki: żeby mieć punkt zwycięstwa musisz wygrać konflikt (co etap gry jest inne główne zdarzenie nazywane konfliktem), do tego potrzebujesz wojska, aby mieć wojsko potrzebujesz pieniędzy, do pieniędzy potrzebujesz przyprawy, do zrobienia przyprawy potrzebujesz wody. Niestety, na jeden etap możesz zrobić z tego 2 z tych rzeczy (wszystkiego jest za mało! ). To w dużym uogólnieniu, mechanizmów na zdobycie punktów zwycięstwa jest wiele więcej. Jedne punkty zdobywa się łatwo, inne trudno, zazwyczaj wszyscy idą łeb-w-łeb i o wygranej decyduje końcowa bitwa lub dobrze rozegrana intryga. Napięcie i skupienie towarzyszy od samego początku i trwa do satysfakcjonującego finału. Losowości jest trochę, lecz generalnie jeżeli wygrałeś to masz poczucie iż zawdzięczasz to rozkminie i sprytowi, a jeżeli przegrałeś to przez to iż nie udało ci się konsekwentnie wprowadzić swojego planu.

Mechanika gry jest bardzo ciekawa. Nie ma tu ekonomii, zarządzania, budowy. Jest całkowicie abstrakcyjny koncept: dostajemy na rękę karty, z których widzimy jakie możemy wykonywać akcje (+ masa mini-profitów z zagrania lub zostawienia karty, tak więc każda jest inna i cenna). Każdy etap ma główne wydarzenie w którym możemy brać udział. Na jeden etap mamy 2 akcje (czasem 3) więc trzeba bardzo dobrze zastanowić się na co je przeznaczyć (każda jedna akcja robi kilka rzeczy, np. poza swoim głównym działaniem zwiększa wpływy w danej gildii). Przeciwnik może wykonać tą samą akcję co my chcieliśmy i wtedy do końca etapu nie jest już dostępna. Etap się kończy, wydarzenie jest rozpatrywane itd.
Należy mieć kilka planów działania i realizować ten, na który pozwala sytuacja. Należy monitorować kilka miejsc na planszy, gdyż każde jest ważne. Raz punkty zwycięstwa wpadają rutynowo, po inne należy poświęcić masę zasobów.
No i mamy intrygi, mechanizm budowania talii, niepewność, specjalne blokowanie innych i cały tygiel konfliktów, interesów i podstępu.

Każda rozgrywka to adrenalina, niepewność i zasłużona satysfakcja, jeżeli uda się wygrać.
W tą grę gram solo i jest bardzo przyjemna w tym trybie (wtedy jest 2 automatycznych przeciwników ich ruchy są proste i odbywają się poprzez osobną talię kart z której losuje się ich akcje).
To idealna gra aby zagrać raz na jakiś czas. Plansza i karty pełne są symboli: jak się zrozumie ich sens to później nie trzeba w ogóle używać instrukcji, dlatego gra ma zerowy próg wejścia po dłuższej przerwie.

Uwaga:
Nie mylić z grą „Diuna: kroniki rodu” z empiku, która (wg recenzji które czytałem) jest szrotem i generalnie nie wyszła zbyt dobrze
9870e65a-1c85-46da-8bcd-a98cfb1a0d3e
6503e0bc-c906-4d1d-a7db-a5d8ae96ee79
65a5c591-3604-4e23-bd55-9fd179dac721
Pawelvk

@michal-g-1 Muszę najpierw przeczytać książki, aby w pełni czerpać z tej gry. Póki co odpoczywa na półce wstydu.

Gra o której pisałeś, że nie polecasz, to nie Diuna: kroniki rodu tylko Diuna Sekrety rodu.

Drathir

@Pawelvk polecam książki i nie oglądaj ostatniego filmu przed nimi. Masę rzeczy wypaczył.

pansiano

@michal-g-1 Mi ta gra średnio podeszła ze względu na, ironicznie, zalety które wymieniłeś.


Grając w 4 osoby z których 2 tak średnio ogarniają/nie lubią rywalizować ostro z innymi graczami czułem frustrację trajharda, że nie jestem w stanie grać swojego i dodatkowo powstrzymywać tego drugiego który wie jak trzymać grę za jaja. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

michal-g-1

@pansiano no ale każda gra irytuje jak któryś z graczy nie ogarnia i w losowy sposób daje przez to przewagę komuś innemu.

Najgorzej jak później taki gracz wygrywa to zrażasz się do tytułu na lata

SZWIERZAK

Forever alone here... nawet w scrabble gram sam ze sobą. Co ciekawe- zawsze wygrywam :)

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Podmuch wiatru

  • Gra: Talisman - Żniwiarz
  • Talia: zaklęć (7/25)
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Płaszcz piór

  • Gra: Talisman - Podziemia
  • Talia: skarbów (10/10)
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Eliksir niewidzialności - fajna grafika

  • Gra: Talisman - Góry
  • Talia: gór (93/117)
  • Typ: Magiczny Przedmiot - Drobiazg
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Strażnik z kości słoniowej

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora
  • Talia: przygód (41/62)
  • Typ: Wróg - Konstrukt
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Kamień ofiarny - możne nieźle umoczyć

  • Gra: Talisman - Smoki
  • Talia: smoków, Grilipusa (46/47)
  • Typ: Miejsce
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Wpis: 122
PanNiepoprawny userbar
8b11868e-f9a8-4648-8e41-7c4806471979
944bf973-1470-4760-8f3d-7b89d8156c8b
afe07477-d5d4-43ff-8b0d-b917cd416d3a
e38cf517-27ba-443a-aac8-d031d18bbc31
97d234a1-97af-4d89-b4c9-56c631c5e6db

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Zmylenie kierunku - w sumie pomysłowa karta i fajna grafika

  • Gra: Talisman - Żniwiarz
  • Talia: zaklęć (6/25)
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Różdżka Smoczego Ognia

  • Gra: Talisman - Podziemia
  • Talia: skarbów (9/10)
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Pisklę

  • Gra: Talisman - Góry
  • Talia: gór (92/117)
  • Typ: Wróg - Zwierzę
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Pozłacany kompas

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora
  • Talia: przygód (40/62)
  • Typ: Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Bagienny smok

  • Gra: Talisman - Smoki
  • Talia: smoków, Grilipusa (45/47)
  • Typ: Wróg - Smok
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Wpis: 121
PanNiepoprawny userbar
619e6298-bbe6-4405-b82c-36a049974b65
f52b15c4-51ac-4267-8a8f-d9a450a9baad
c4150c31-9ed4-40af-ab1a-0d09b13e34dd
2896a33d-17df-46cb-8db0-ca5277e1f794
0649405c-aaca-4c7e-bfe8-777b172b6d2a

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman Raz na tydzień wrzucam wybraną kartę poszukiwacza oraz zdjęcia jego figurki z planszówki Talisman i dodatków do niej

Kurde, prawie zapomniałem, że dziś niedziela więc pora na postać. A i nikt się nie upomina!

Mędrzec

  • Żniwiarz
  • 3 / 5

Podobają mi się te szczegóły w postaci sprzączki jako talizmanu. U innych postaci też można poznać podobne smaczki. Zdolność ponownego rzutu nawet spoko, ale postać ta ma bardzo ciężki początek. Nie może walczyć psychicznie a siły ma bardzo mało. Do tego zaklęcia w większości są raczej średniawe. Z drugiej strony połączenie powtórki rzutu i podglądania kart pozwala na damage control.

Wpis: 18
PanNiepoprawny userbar
878e71f0-e576-4c2b-bf13-32ab7eb821a7
9b80bb79-2a57-42d2-a5ab-8838de631f00
ba59ecd0-30f2-47ff-a365-62d44bf515ea
MiernyMirek

@PanNiepoprawny to jest jeden z kozaków, zaklęcia od samego początku + przerzuty na ruch + podglądanie kart.

PanNiepoprawny

Nigdy nie umiałem nim grać

Mikel

@PanNiepoprawny 

Dla mnie osobiście to kosior jest.

Gra się nim bardzo prosto. Plansza jest na tyle pomyślana że przy rzucie za ruch często masz do wyboru pójście na pole w którym ciągniesz kartę albo na pole gdzie rzucasz kością. Jako że masz zdolność podglądania kart, wiesz co Cię czeka kiedy pójdziesz na kartę. Jak jest coś nieciekawego lepiej pójść choćby na las/skały żeby nie oberwać. A do tego jak CI żaden ruch nie pasuje - bo na przykład po obu stronach masz 'losuj kartę' a wiesz że pierwszy siedzi harpagoński smok - zawsze masz jeszcze trzecią umiejętność przerzucania kośćmi.


Jak grasz w dodatki typu skały/podziemia to możesz do tego kręcić sie w okolicy wejścia. W końcu znasz karty z każdej z kupki, więc jak wiesz że na wierzchu dodatkowej talii jest coś fajnego to możesz zrobić szybki desant w dodatek żeby pochwycić tę kartę. Czasami też warto tam uciec jeżeli w kartach przygód środkowej krainy jest srogi przeciwnik.

Zaloguj się aby komentować

#codziennytalisman - raz dziennie wrzucam pięć kart z planszówki Talisman i dodatków do niej.

Ognista kula - fajna grafika

  • Gra: Talisman - Żniwiarz
  • Talia: zaklęć (5/25)
  • Typ: Zaklęcie
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Eliksir życia - mocna karta

  • Gra: Talisman - Podziemia
  • Talia: skarbów (8/10)
  • Typ: Magiczny Przedmiot
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Burzoskrzydły - fajna grafika

  • Gra: Talisman - Góry
  • Talia: gór (91/117)
  • Typ: Wróg - Duch
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Obrońca sprawiedliwości

  • Gra: Talisman - Pani Jeziora
  • Talia: przygód (39/62)
  • Typ: Przyjaciel
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Mistyczny smok

  • Gra: Talisman - Smoki
  • Talia: smoków, Grilipusa (44/47)
  • Typ: Przyjaciel
  • Liczba kart w talii: 1 (unikalna)

Wpis: 120
PanNiepoprawny userbar
e7627bfc-48da-45e2-ab64-32dd20e4c1d5
3f664a46-893c-4365-a099-31ca6691d742
fbd5b689-3aac-4e30-91b9-684e2399a19f
ad6c8c2a-48df-4ebb-9b5e-8ab967b7fa83
b074ef05-ec4c-467d-9dee-2550ba040e2b

Zaloguj się aby komentować